اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت هفته کتاب

نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه در نیشابور برپا شد

خبرگزاری فارس: به ‌مناسبت هفته کتاب نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه شامل آثار حسن ناظر نیشابوری و فرهنگ ناظر در نگارخانه کمال‌الملک نیشابور برپا شده است.

نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه در نیشابور برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به ‌نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حمیدرضا آتشی مسئول مجتمع‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: شهرستان نیشابور از دیرباز مهد هنر نگارگری ایران بوده است و وجود مقبره  کمال‌الملک در این شهر سبب شده هنر نقاشی رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

آتشی بیان کرد: در همین راستا، نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه همزمان با بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور برپا شده است.

وی گفت: نمایشگاه مفاخر ایران و زنان شاهنامه مجموعه آثار حسن ناظر نیشابوری از هنرمندان صاحب‌نام کشور و فرزند هنرمندش فرهنگ ناظر است که 60 اثر طراحی را در ابعاد 30 در 40 در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

آتشی افزود: در این نمایشگاه طرح‌های گرافیکی با موضوع و محوریت مفاخر ایران و زنان شاهنامه که با استفاده از ماژیک ـ مداد طراحی ـ آب‌رنگ و آب مرکب و به سبک سورئالیسم ( فرا واقع‌گرا) طراحی شده است.

وی به هدف از برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و عنوان داشت: ناظر نیشابوری که جزو مولفین و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است با شعار « کتاب یادگار ماندگار» و اهمیت‌بخشی به مقوله کتاب و اطلاع‌رسانی به جامعه از طریق هنر این نمایشگاه را برپا کرده است.

آتشی تصریح کرد: نمایشگاه مفاخر ایران و زنان شاهنامه از 20 لغایت 25 آبان 91 از ساعت 9 الی 12 صبح و 4 الی 7 بعدازظهر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپا است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول