اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت در بوشهر

خبرگزاری فارس: نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر فردا با حضور بیش از یک‌هزار مدعو در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت در بوشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در همین ارتباط دبیران اجرایی و علمی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر ظهر امروز به میان خبرنگاران آمدند و مشروح گزارش در مورد نحوه و اهداف برگزاری این همایش را بیان کردند.

دبیر کمیته اجرایی همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر در این نشست خبری گفت: از یکسال پیش بنا به پیشنهاد آیت‌الله صفایی بوشهری و با توجه به سابقه معنوی روحانیت استان بوشهر و وجود بزرگانی که در پررنگ کردن اصالت دینی مردم نقش مهمی داشتند تصمیم گرفته شد تا همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر برگزار شود.

حجت‌الاسلام سیدنعمت‌الله رکنی افزود: روحانیون برجسته بوشهری در بیش از 170 سال پیش در مقابل استکبار و استعمار ایستادند و بزرگ مردمی همچون رئیسعلی دلواری نیز به تبعیت از آیت‌الله محمدحسین مجتهدبرازجانی از روحانیون برجسته استان در مقابل متجاوزان انگلیسی ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: روحانیون استان بوشهر قبل از انقلاب نیز نقش مهمی در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشتند و در شهر بوشهر شیخ ابوتراب عاشوری در همین مبارزات در تاریخ 13 آذرماه 57 توسط ساواک به شهادت رسید.

دبیر کمیته اجرایی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر تصریح کرد: به همین دلیل کمیته این همایش در بوشهر و قم تشکیل و به ریاست امام جمعه بوشهر فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

رکنی در ارتباط با برنامه‌های جانبی این همایش گفت: برپایی نمایشگاه آثار علما و روحانیون و رونمایی از تندیس نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر بخشی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

دبیر کمیته اجرایی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار خطی متعلق به علما و روحانیون برجسته استان هم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

رکنی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها اجازات علمای استان از بزرگان حوزه نجف و قم و لوازم شخصی و البسه روحانیون هم در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از تمامی عوامل و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این همایش گفت: بیش از یک‌هزار نفر مهمان به این همایش دعوت شدند که 60 درصد فضلا و محققان استانی و 40 درصد نیز بانوان هستند.

رکنی از مسئولان کتابخانه‌های آیت‌الله مرعشی نجفی، مجلس شورای اسلامی، اسناد ملی، خانواده شهدای روحانی، بیوت علما و فضلا و روحانیون استان و شهر مقدس قم در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول