اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم:

ادبیاتی جدید برای گفتمان انقلاب در جهان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم گفت: جمهوری اسلامی تنها از 30 سال پیش تاکنون سعی می‌کند صدای خود را به گوش جهانیان برساند بنابراین نیازمند ادبیاتی جدید برای طرح گفتمان خود است.

ادبیاتی جدید برای گفتمان انقلاب در جهان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن ذاکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های جنبش دانشجویی بحث مطالبه‌گری است.

وی افزود: جریان‌هایی که مطالبه‌گری را به عنوان یکی از اهداف خود در نظر گرفته‌اند اگر این کار را به درستی انجام ندهند از مسیر اصلی منحرف خواهند شد.

قائم مقام مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم با بیان اینکه جریان‌های دانشجویی مطالبات خود را تا جایی که به اصل نظام ضربه وارد نکند پیگیری خواهند کرد گفت: دانشجویان خواسته‌های واقعی و منصفانه خود را مطرح می‌کنند و از مسئولان می‌خواهند پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با بیان اینکه قانون ضمانت اجرا را تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر یا مسئول تخلفی انجام دهد هر یک از افراد جامعه می‌توانند از او شکایت کنند و این بزرگ‌ترین ضمانت اجرایی محسوب می‌شود.

ذاکری پیگیری مطالبات توسط جریان‌های دانشجویان و رسانه‌ای شدن خواسته‌ها را نیز تقویت ضمانت اجرایی امور دانست و ابراز کرد: دانشجویان فراتر از قانون حرکت نکرده و مطالبه‌گری را به عنوان یکی از ویژگی‌های تقویت‌کننده ضمانت اجرایی می‌دانند.

قائم مقام مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم ادامه داد: مقام معظم رهبری گفتمان‌سازی را یکی از مقولات مهم و از شاخصه‌های اصلی جریان‌های دانشجویی معرفی فرموده و از آن‌ها خواسته‌اند با توجه به واقعیات جامعه آرمان‌گرا باشند بنابراین دانشجویان و جریان‌های دانشجویی نیز این مسئله را سرلوحه فعالیت‌ها و مطالبات خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه غرب بیش از 400 سال به تک‌گویی در خصوص فرهنگ و اندیشه مشغول است گفت: جمهوری اسلامی تنها از 30 سال پیش تاکنون سعی می‌کند صدای خود را به گوش جهانیان برساند بنابراین نیازمند ادبیاتی جدید برای طرح گفتمان خود است که این کار توسط حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

ذاکری با اشاره به ضرورت حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات بیان داشت: قانون اساسی و خط امام وظیفه ما را مشخص کرده‌اند و تمام عملکردها نیز در همین چارچوب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول