اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلی نماز جمعه این شهر آغاز شد.

نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این همایش بیش از یک‌هزار نفر از جمله تعدادی از ائمه جمعه استان‌های همجوار دعوت شده‌اند و علاوه بر این مسئولان ارشد کشوری و لشکری استان بوشهر نیز حضور دارند.

قرار است صبح امروز در مراسم افتتاحیه آیت‌الله مروی معاونت حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله نمازی عضو مجلس خبرگان، آیت‌الله برهان از علمای برجسته دلوار و آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر سخنرانی کنند.

کمیته علمی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر در قم تشکیل و ساز و کارهای مختلف برای برگزاری باشکوه، این همایش را تدوین کردند و در مجموع 100 مقاله نیز در رشته‌های مختلف به دبیرخانه این همایش رسید.

به گفته دبیر کمیته علمی این همایش از این تعداد پنج مقاله برتر انتخاب شد که امروز به صورت کنفرانس در همایش ارائه می‌شود.

دبیر کمیته علمی تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه 100 مقاله در فراخوان خاص و عام به دبیرخانه همایش رسید، گفت: در فراخوان خاص شش مقاله متناسب با نیاز جامعه و تاثیر روحانیت در شفافیت دین‌مداری داشتیم که سه مقاله از این تعداد برتر شدند.

حسینی اضافه کرد: در فراخوان عام نیز بیش از 70 مقاله به دبیرخانه رسید که از این تعداد دو مقاله برتر انتخاب و در روز همایش به صورت کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال تبیین جایگاه و رسالت تبلیغی روحانیت نسبت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: آثاری که بزرگان صاحب نام روحانی ثبت کردند برخواسته از نگاه محفلی و کتابخانه‌ای نبوده بلکه آثاری مبتنی بر نیاز جامعه بوده است.

دبیر کمیته اجرایی نیز با قدردانی از تمامی عوامل و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این همایش گفت: بیش از یک‌هزار نفر مهمان به این همایش دعوت شدند که 60 درصد فضلا و محققان استانی و 40 درصد نیز بانوان هستند.

حجت‌الاسلام نعمت الله رکنی از مسئولان کتابخانه‌های آیت‌الله مرعشی نجفی، مجلس شورای اسلامی، اسناد ملی، خانواده شهدای روحانی، بیوت علما و فضلا و روحانیون استان و شهر مقدس قم در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول