اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش بشرویه:

51 بی‌سواد در بشرویه شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بشرویه گفت: بر اساس آخرین سرشماری در مرکز آمار، 51 بی‌سواد در این شهرستان شناسایی شدند.

51 بی‌سواد در بشرویه شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، جواد صارمی ظهر امروز در جلسه شورای اجتماعی بشرویه اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح سواد جامعه و ریشه‌کنی بی‌سوادی در سال تحصیلی 89 کمیته جذب لازم‌التعلیمان متشکل از دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش در شهرستان بشرویه تشکیل شد.

وی ادامه داد: طی ارسال نامه به تمامی مدارس شهرستان، دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، شناسایی شده و شماری از آن‌ها تحصیل را از سرگرفتند.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه افزود: امسال نیز برای جذب دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده برنامه‌ریزی شده است و کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای ادامه تحصیل برگزار می‌شود.

صارمی جذب افراد بی‌سواد در رده‌های سنی 10 تا 50 سال را از دیگر برنامه‌های سوادآموزی دانست و گفت: به این منظور افرادی که در نهضت سوادآموزی فعالیت دارند با آموزش و پرورش همکاری گسترده‌ای داشته و برنامه‌های سوادآموزی را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین سرشماری در مرکز آمار، 51 بی‌سواد در شهرستان بشرویه شناسایی شده است.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه تصریح کرد: حذف مبادی بی‌سوادی، جذب افراد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان از اهداف دولت و آموزش و پرورش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور است.

صارمی اضافه کرد: آموزش فرد به فرد به منظور آموزش یک نفر به یک بی‌سواد از سیاست‌های سوادآموزی است که در این راستا هر فردی بتواند فرد بی‌سوادی را باسواد کند مبلغ 380 هزار تومان پاداش دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول