اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد‌ی باسواد می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد‌ی باسواد می‌شوند.

اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد‌ی باسواد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید مسعود ارجمند صبح امروز در نشست رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: تمام اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد‌ی باسواد می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس این طرح تمام اولیاء بی‌سواد 10 تا 49 سال دانش‌آموزان در مدارس روستایی و شهری این استان به وسیله مدیران مدارس شناسایی و پس از انجام مراحل ثبت‌نام در سیستم سامانه سوادآموزی شهرستان تحت پوشش برنامه آموزشی سوادآموزی قرار می‌گیرند.

ارجمند تأکید کرد: با اجرای این طرح، در مدارس ابتدایی و راهنمایی پس از شناسایی و مراحل ثبت‌نام، سوادآموزی آنان به معلمان و عوامل اجرایی همان مدرسه و در دوره دبیرستان با اولویت اول به دانش‌آموزان همان اولیاء و در اولویت‌های بعدی به معلمان و عوامل اجرایی همان مدرسه واگذار خواهد شد.

وی گفت: سرانه واگذاری مصوب اینگونه بی‌سوادان در دوره سوادآموزی 4 میلیون ریال و در دوره تکمیلی 2 میلیون و 340 هزار ریال خواهد بود که پس از پایان دوره آموزش این بی‌سوادان برابر آئین‌نامه آموزشی سوادآموزی و برگزاری آزمون و کسب درجه قبولی مستقیماً به حساب آموزش‌دهندگان پرداخت خواهد شد.

ارجمند تصریح کرد: فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان، و اقشار باسواد جامعه که بتوانند سه محروم از سواد از هم‌استانی‌های خود را در گروه سنی 10 تا 49 سال باسواد کنند علاوه بر بهره‌مند شدن از اجر معنوی از یک میلیون و 200 هزار تومان پاداش نقدی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول