اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان:

90 درصد جمعیت 10 تا 49 سال لرستان باسواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: 90 درصد جمعیت 10 تا 49 سال لرستان باسواد هستند.

90 درصد جمعیت 10 تا 49 سال لرستان باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد تاجی‌پور عصر امروز در جلسه شورای اداری لرستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی لرستان وظیفه دارند، در امر با سواد کردن افراد بیسواد لرستان تلاش کنند، گفت: در آخرین سرشماری قبل از انقلاب در سال 55 از جمعیت 720 هزار نفری بالای شش سال در لرستان 34 درصد باسواد بوده، این در حالی است که تاریخ مبارزه با بیسوادی به سال 1315 برمی‌گردد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری بین 10 تا 49 سال لرستان 90 درصد باسواد هستند.

تاجی‌پور خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی در 30 سال انقلاب پنج بار جایزه بین‌المللی تمام کشورهای دنیا را در بحث باسواد کردن افراد کسب کرده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: یکی از اهداف اصلی ادغام نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش استفاده از همه ظرفیت‌های وزارت آموزش و پرورش برای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی بود.

وی افزود: علل اینکه ما امروز بیسواد در کشور داریم، این است که ما بعد از انقلاب نتوانسته‌ایم جلوی ورودی بیسوادی را در کشور بگیریم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: اگر تمام دستگاه‌های اجرایی استان کمک کنند، تا پایان سال 92 جشن بیسوادی را در سطح لرستان برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه از عملکرد کمیته امداد لرستان در بحث باسواد کردن افراد بیسواد در سطح لرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول