اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش کرمان مطرح کرد

جذب و شناسایی افراد بی‌سواد/ترک تحصیل ۲۰۰ کرمانی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تاکید بر جذب و شناسایی افراد بی سواد در سطح استان، از ترک تحصیل ۲۰۰ نفر در سال گذشته خبر داد.

جذب و شناسایی افراد بی‌سواد/ترک تحصیل ۲۰۰ کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضوان ابراهیمی عصر امروز در نشست رؤسا و شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: ما باید در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش دانش‌آموز را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم و در این بین عوامل مختلفی مؤثر هستند.

وی نخستین و مؤثرترین عامل را معلم دانست و گفت: در این طرح باید روی معلمان سرمایه‌گذاری شود و از آنجایی که از لحاظ اقتصادی نیز سال سختی را پشت سر می‌گذاریم لذا با رویکرد اقتصاد مقاومتی نباید آموزش معلم را تعطیل کرد زیرا معلم نقش بسیار مؤثری بر روی دانش‌آموزان دارد.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه معلمان باید تمام وقت خود را برای دانش‌آموزان بگذارند، بیان داشت: یکی از وظایف اصلی ما در آموزش و پرورش این است که مسیر بهره مندی معلمان جدیدالورود از تجربیات معلمان کارآزموده را باز کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سال آینده هیچ نیازی به ورود معلمان مقاطع دیگر تحصیلی به مقطع ابتدایی نیست، گفت: در حال حاضر باید برنامه‌های ابتدایی در همه مدارس شامل مدارس شاهد، غیرانتفاعی، عشایر و استثنایی اجرا شود.

ابراهیمی برخی مشکلات جزئی موجود را قابل حل دانست و افزود: همه ما باید با توجه به مطالبات رهبری دست در دست یکدیگر قرار داده و به وظیفه سنگین خود در نظام آموزشی کشور عمل کنیم.

وی بر شناسایی و  جذب بی‌سوادان تأکید کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 200 نفر در استان کرمان ترک تحصیل کردند که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان پیوستن مقطع پیش‌دبستانی به حوزه مشارکت را به نفع همه دانست و افزود: ما نباید در این حوزه مشکل پوشش داشته باشیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیگیری ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه‌ها با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی، نحوه پذیرش دانش‌آموزان پایه ششم و نحوه پذیرش و تحصیل در سنین پایین‌تر از مهم‌ترین درخواست‌های ما از وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ق/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول