اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

5 درصد از واحدهای مسکونی مهر زنجان به معلولان اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 5 درصد از واحدهای مسکونی مهر استان زنجان اختصاص به معلولان دارد.

5 درصد از واحدهای مسکونی مهر زنجان به معلولان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با معلولان استان زنجان اظهار داشت:‌ 20 هزار و 500 واحد مسکن مهر در سال‌جاری به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین نیازهای ضروری معلولان وظایف ویژه‌ای محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت گام بلندی در زمینه مسکن معلولان برداشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه 500 ورزشکار مطرح معلول در 18 رشته در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این ورزشکاران درخشش بسیار خوبی در عرصه‌های جهانی، آسیایی و کشوری داشتند.

وی با اشاره به اینکه معلولان ورزشکار استان زنجان در دوره مسابقات پارالمپیک حضور بی‌نظیری داشتند، اضافه کرد: ورزش یکی از آیتم‌های مهم ایجاد سلامت یا مراقبت از سلامت معلولان است.

رئوفی‌نژاد افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در قالب مشاغل خانگی و مشاغل خرد به معلولان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان 50 تا 150 میلیون ریال اعلام شده است، ادامه داد: صنایع‌دستی و اشتغالزایی در این زمینه برای معلولان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد تعاونی اشتغال معلولان نیز راهکار مناسبی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای معلولان به شمار می‌رود، یادآور شد: در زمینه مسکن و مراقبت از سلامت معلولان نیز اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان صورت گرفته است.

*خدمات مجازی معلولان احصا شود

وی با بیان اینکه باید فضای مجازی برای ارائه خدمات به معلولان زمینه‌سازی شود،‌ افزود: ‌در حال حاضر تاکید بسیار زیادی برای مجازی‌سازی همه اقدامات می‌شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه خدمات با کیفیت و سرعت بیشتری در فضای مجازی ارائه می‌شود، تصریح کرد:‌ باید پروژه ویژه‌ای برای مجازی‌سازی خدمات به معلولان در استان زنجان تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید از بین خدمات دولت الکترونیک خدمات مربوط به معلولان احصا شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

استاندار زنجان یادآور شد: در حال حاضر همه خدمات در سطح مجازی به صورت عمومی تعریف شده است و این در حالی است که معلولان قادر به اجرای برخی از این خدمات نیستند.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول