اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان تأکید کرد

لزوم ارائه خدمت دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسکن مهر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات خود را انجام دهند و به خاطر هزینه ارائه خدمات به مسکن مهر را تعطیل نکنند.

لزوم ارائه خدمت دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان با اشاره به اینکه به تفکیک، وضعیت مسکن در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: از ابتدای سال تاکنون شش شهرستان در زمینه مسکن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی پیگیری لازم برای 50 واحد که هنوز برای فروش اقساطی اعلام نشده صورت گرفته و نتیجه را اعلام کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان ابراز داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سرما، برای ساخت هرگونه پستی در استان باید پروانه لازم صادر و برای اخذ انشعاب به امور شهری مراجعه کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن مهر تا مرحله مربوط به تقسیط، ساخت و ساز و پایان کار پیش رفته است، نیاز است که جلسه‌ای با بانک مسکن، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، دفتر عمرانی استانداری و ثبت اسناد برگزار شود تا موضوع تفکیک را بررسی کنند.

سامری با بیان اینکه در آماده‌سازی مسکن کارمندی تپه حاج شمسعلی مشکل داریم، افزود: سازمان راه و شهرسازی باید این امر را پیگیری کند به طوری که یارانه مناسبی برای آن در نظر بگیرند و ما نیز در استان مبالغی را در نظر می‌گیریم تا مبلغ تمام شده مسکن به گونه‌‌ای کاهش یابد و مردم از این خدمت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز در اسرع وقت نسبت به ایجاد پست‌های خدماتی اقدام کند و راه و شهرسازی نیز هر زمینی که برای امور زیربنایی و روبنایی مورد نیاز است را اختصاص دهد.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر تسریع کارهای خدماتی در واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: با توجه به نبود فرصت کافی، دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات خود را انجام دهند و هزینه‌های مربوطه را به ما اعلام کنند و به خاطر هزینه کار را تعطیل نکنند.

وی بیان داشت: مقرر شد که انشعاب آب 850 واحد سایت مسکن مهر کارمندی در اولویت قرار گیرد و فاز اول از محل اعتبارات آبفا شروع شود و شهرسازی نیز برای تسریع پروژه مبلغی را پرداخت کنند.

به گفته سامری، برای بازگشایی معبر دوم شهر مریانج نیز زمین به سازمان مسکن و شهرسازی داده شود و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه حجم اصلی ساخت و ساز در همدان متمرکز شده است، افزود: محل‌های خوبی برای ساخت و ساز مسکن مهر همدان اختصاص یافته که امیدواریم پیگیری لازم را برای آماده‌سازی داشته باشند.

وی در خصوص انحلال اتحادیه کارگری نیز اظهار کرد: بیشترین اعتراضات اتحادیه کارگری مربوط به قبل از ساخت مسکن مهر بوده که باید این امر تسریع یافته و 45 روزه تعیین تکلیف شود.

سامری با تأکید بر اینکه افرادی مبالغ مسکن خود را واریز کرده‌اند و منتظر ابلاغیه اداره مسکن هستند، بیان داشت: 600 واحد مسکن مهر واقع در حصار حاج شمسعلی را پیگیری کنید تا هر کس که مبالغی را برای دریافت مسکن واریز کرده و فرم «ج» دارد، به آنها مسکن تعلق گیرد و مابقی به عنوان خود مالک زمین خود را دریافت کنند.

وی در خصوص نبود عدم تعهد در برخی از پیمانکاران یادآور شد: آن دسته از پیمانکارانی که کار آنها از 70 تا 90 درصد گذشته است باید هر چه سریع‌تر کار خود را تمام کنند و راه و شهرسازی باید تصمیم‌گیری کرده و به آنها ابلاغ کند.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه همه شعب‌های بانک‌ها را پیگیری می‌کنیم، افزود: اگر بانکی همکاری نکند پیگیری می‌کنیم و در این راستا بانک صادرات شعبه حصار در پرداخت تسهیلات روستایی پیگیری جدی را مبذول دارد.

وی در پایان سخنانش با بیان چگونگی نظارت بر ساخت و ساز مسکن مهر ابراز داشت: کیفیت ساخت و ساز مسکن بحث مهمی است که در مسکن مهر نیز برخی ساخت و ‌سازها که نواقصی داشتند باید با نظارت و پیگیری رفع شود. 

انتهای پیام/89003/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول