اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور مساجد شرق تهران عنوان کرد

کمبود مسجد در طرح‏های مسکن مهر شمال ‏شرق تهران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد حوزه شمال‏ شرق استان تهران تعداد مساجد این نواحی از استان را پاسخگوی نیاز جمعیتی امروز و آینده آن ندانست.

کمبود مسجد در طرح‏های مسکن مهر شمال ‏شرق تهران

حجت‏الاسلام محسن کرمانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با تلاش دولت نقاطی از شمال ‏شرق استان تهران همچون کمرد، پردیس، رودهن، آبعلی، دماوند و فیروزکوه در حال اجرای پروژه‏های ملی مسکن مهر هستند.

وی ادامه داد: با خاتمه احداث این طرح‏های بزرگ خانه‏سازی در شمال‏ شرق استان تهران و آغاز واگذاری آنها، گسیل جمعیتی قابل توجه امری ناگزیر است.

کرمانی اضافه کرد: هرچند مسئولان نهادهایی نظیر شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسکن و شهرسازی در سایت‏های مسکن مهر، مسجدسازی را انجام می‏دهند اما ایراداتی نیز بر این فعالیت‏ها وارد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد حوزه شمال شرق استان تهران افزود: تعیین الگویی یکسان و ثابت برای احداث همه مساجد در همه مناطق یکی از این مشکلات است؛ بیشتر این اماکن مذهبی با مساحتی ناکافی پاسخگوی جمعیت هدف سکونت در این طرح‏ها نیستند.

وی ادامه داد: بعضی از این مساجد گنجایش نشستن حتی 150 نفر را نیز ندارد؛ از این رو تناسبی بین این فضای ناچیز و احداث هزاران واحد مسکن مهر دیده نمی‏شود.

کرمانی اضافه کرد: در این بین، تعدادی از سایت‏های خانه‏سازی مسکن مهر شمال ‏شرق استان تهران در همسایگی بافت‏های مسکونی قدیمی در حال ساخت است که این از بار مشکل می‏کاهد؛ اما شهر جدید پردیس با کمبود فضاهای مذهبی روبه‏رو است.

انتهای پیام/67007/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول