اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

دولت گفتمان خود را اصلاح کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دولت باید گفتمان خود را در برخورد با سایر قوا اصلاح کند چرا که پسندیده نیست رئیس جمهور نمایندگان مردم را در مجلس مورد تهمت و تهدید قرار دهد.

دولت گفتمان خود را اصلاح کند

کمال‌الدین پیر‌موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در موضوع اصلاح قانون انتخابات بر افزایش تعداد هیئت‌های اجرایی به صورت ملی و سهیم شدن دادگستری، وزارت اطلاعات، دادستانی و سایر اعضا برای جلوگیری از هرگونه شبهه و اشتباه احتمالی تاکید شده تا حسن اجرای انتخابات را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین موضوعاتی زمینه ناراحتی دولت را فراهم کرده اظهار تاسف می‌کنیم چرا که مصوبه مجلس و اصلاح قوانین در حوزه انتخابات به وزارت کشور این امکان را می‌دهد که با همراهی سایر دستگاه‌ها بتواند در کمال آرامش و سلامت انتخابات را اجرایی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس قطعاً بیشتر از دولت دلسوز این ملت و پیرو مکتب شهدا و پیمان بسته با امام و رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: کشتی نجات این ملت همچنان با رهبری داهیانه و با کیاست مقام معظم رهبری در حال حرکت است و این نهایت ظلم و بی‌انصافی است که مجلس خدمتگزار را قجری و فاقد اعتبار مردمی بدانند.

پیرموذن گفت: مجلس تنها نهادی است که حق سئوال از همه صاحب‌منصبان را دارد و در این حساسیت جایگاه و شرایطی که برای کشور پیش آمده دولت به جای اتهام‌زنی باید بیش از گذشته مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند.

وی تاکید کرد: ما هم‌اکنون در تهران با معضل و فاجعه بسیار زیانبار آلودگی هوا روبه‌رو هستیم که دغدغه مسئولان اجرایی باید برطرف کردن چنین مشکلاتی باشد تا اینکه بخواهند در فضای جامعه تنش ایجاد کنند.

با اصلاح قوانین اجازه نمی‌دهیم قانون انتخابات به مجمع تشخیص برود

عضو مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: مجلس سعی می‌کند با هماهنگی شورای نگهبان موارد شبهه‌آمیز را از روند اصلاح قانون انتخابات برطرف کند تا با تصویب در شورای نگهبان در یک فرایند طولانی مدت تصویب این قانون به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع نشود.

پیرموذن افزود: باید ذهنیت‌ها را نسبت به این مسئله شفاف کرد چرا که در قانون جدید راهکارها و ابزارهای مطلوبی در نظر گرفته شده است تا مشارکت مردم افزایش یافته و کاندیداها با دغدغه کمتر در عرصه رقابت حاضر شوند.

وی تصریح کرد: قرار نیست در این قانون تهمتی متوجه مسئولان اجرایی و وزارت کشور شود بلکه اعضای خانه ملت حریم‌دار منافع ملت، اصول انقلاب و آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران هستند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه بخشی از عصبانیت رئیس جمهور ناشی از این است که اعضای مجلس نهم مانند مجلس هشتم وکیل‌الدوله نیستند، ادامه داد: آنها از در نظر گرفته شدن برخی از قوانین و ابزارهای کنترلی در انتخابات نگران هستند در حالی که مجلس با دلسوزی کامل سعی می‌کند ضعف قوانین و مقررات فعلی را برطرف کند.

پیرموذن ابراز داشت:‌ مسائلی که در حوزه اقتصادی و زیست محیطی پیش آمده بیشتر سوء تدبیر است چرا که با اجازه رسمی 23 هزار خودروی گران قیمت در سال تولید ملی با ارز دولتی وارد این کشور شده و میلیارد‌ها دلار توسط صرافی‌های شناخته شده خارج از ضابطه و قوانین صرف واردات کالاهای مختلف شده است.

وی عنوان کرد: دولت باید توجه داشته باشد که 90 درصد مردم مشکل معیشتی دارند و میلیون‌ها جوان این کشور دنبال اشتغال هستند و بهتر است رئیس جمهور و دولت در آخرین ماه‌های خدمتگزاری خود در حل این مشکلات بکوشند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: مجلس به هیچ وجه به دنبال ایجاد جدل و ایجاد تنش با رئیس جمهور نیست بلکه تلاش می‌کند بهانه‌های مختلف را از دولت بگیرد و اجازه دهد فضای اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی کشور بیش از این ملتهب نشود.

انتهای پیام/62001/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول