اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فولادگر:

حقوق بازنشستگان صندوق فولاد بر ذمه دولت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور تعهدی بر ذمه دولت و شرکت‌های دولتی است و وضعیت حقوق این افراد باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

حقوق بازنشستگان صندوق فولاد بر ذمه دولت است

حمیدرضا فولاد‌گر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تاکنون وعده‌های بسیاری از سوی مسئولان نسبت به ساماندهی وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد داده شده حقوق این افراد در چه وضعیتی است، افزود: حقوق مهر ماه بازنشستگان صندوق فولاد پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان پرداخت شده اما مشکل حقوق این افراد به صورت کامل برطرف نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان صندوق فولاد نباید در گروی انتقال صندوق فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد، تصریح کرد: حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور به عنوان تعهدی بر ذمه دولت و شرکت‌های دولتی به شمار می‌رود.، تصریح کرد:

وی اضافه کرد: البته برای برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه حقوق این بازنشستگان مباحث مرتبط با سهام و انتقال سهام برخی از کارخانه‌ها، تعیین تکلیف صندوق فولاد و انتقال این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشخص شود.

فولادگر با بیان اینکه اجرای تمام فرایند‌های قانونی در مسیر برطرف شدن حقوق بازنشستگان صندوق فولاد زمان‌بر است، تاکید کرد: همچنین استقلال صندوق فولاد و اجرایی شدن انتزاع آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از فرایند‌های اجرایی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه البته زمینه‌های اجرای تمام این فرایند‌ها فراهم شده و مراحل نهایی دست‌یابی به تمام موارد ذکر شده در حال سپری شدن است، ادامه داد: اما حقوق بازنشستگان صندوق فولاد نباید به انتقال صندوق فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گره بخورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکرات لازم از سوی نمایندگان مجلس در راستای برطرف شدن مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد به دولت و مسئولان بالادستی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس همواره به این موضوع تأکید دارند که مسئله حقوق و مزایای بازنشستگان فولاد به بحث تعیین تکلیف صندوق فولاد گره زده نشود، اظهار کرد: اگر چه این افراد برای مطالبه حقوق و مزایای خود از حق قانونی برخوردار هستند اما کار بازنشستگان فولاد نیز نباید به تجمع کشیده شود.

فولادگر با بیان اینکه بازنشستگان صندوق فولاد در کنار عدم دریافت حقوق و مزایای خود در موعد مقرر زیر فشار‌های اقتصادی حاکم بر کشور قرار دارند، اضافه کرد: این افراد حق دارند که نسبت به دریافت حقوق و مزایای خود در موعد مقرر اعتراض کنند اما این اعتراض‌ها نباید زمینه‌‌ای برای سوء‌استفاده برای دشمنان شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین تجمع‌ها و اعتراض‌های بازنشستگان صندوق فولاد کشور برای دریافت حقوق و مزایای قانونی خود نباید سبب بر هم زدن آرامش کشور شود، تصریح کرد: البته مسئولان موظف هستند نسبت به ساماندهی وضعیت حقوق این افراد اقدام کنند و از بروز چنین مسائلی در کشور جلوگیری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر برخی از مراحل نهایی اجرای بند 59 بودجه کل کشور باقیمانده است و کشف قیمت سهام برخی از شرکت‌ها یکی از این مراحل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول