اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته مالیاتی اتاق اصفهان:

پیش‌نویس لایحه تحول نظام مالیاتی دولت در شرایط کنونی مسکوت بماند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور بهتر است پیش‌نویس لایحه تحول نظام مالیاتی دولت مسکوت بماند.

پیش‌نویس لایحه تحول نظام مالیاتی دولت در شرایط کنونی مسکوت بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، محمدرضا رجالی در کمیته مالیاتی اتاق اصفهان اظهار کرد: اتاق اصفهان با تشکیل کارگروه ویژه به نام اصلاح قوانین مالیاتی به بررسی این پیش‌نویس پرداخت.

یادآور شد: در این کارگروه اصلاحیه از پیش نویس فوق تهیه و به کمیسیون‌های اقتصادی و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران ارسال شد و تمامی مواد پیشنهادی دولت به مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرهای کارگروه برای مواد پیشنهادی این اصلاحیه ارائه شد.

رئیس کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان  و عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان گفت: در این پیش نویس، اصلاحیه نظام جامع مالیاتی در بخش رئوس کلی (دلایل کلی اصلاح) را در قالب 10 دلیل، مواد بررسی شده در لایحه شامل 11 ماده و مواد پیشنهادی برای اصلاحیه 5 ماده و 2 تبصره و دلایل اصلاح مواد لایحه شامل 28 دلیل با ارایه مستندات ارائه شده است.

رجالی از تنظیم  نامه‌ای از سوی اتاق اصفهان درباره اعتراض به تسعیر ارز صادراتی خبر داد و گفت: در زمینه تولید و کسب و کار و نگارش قوانین بخش خصوصی باید حضور موثری در تصمیم‌سازی داشته باشد.

در ادامه این جلسه سید اسماعیل محمودی، دبیر کل اتاق اصفهان گفت: در زمینه فعالیت انجام شده در این کمیته نسبت به اصلاح قوانین فعالیت‌های لازم انجام شده و این اصلاحیه به کمیسیون حمایت از کار و تولید نیز ارسال شده و در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

وی افزود: اتاق اصفهان آماده است ضمن دعوت از قضات و نمایندگان سازمان امور مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در این زمینه مورد بررسی قرار دهد. 

جمشید تقسیمی، مدیر واحد آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: به تازگی در واحد آموزش اتاق تحقیقی در زمینه تولید ناخالص داخلی و نقش آن بر نرخ مالیات در ایران و سایر کشورها انجام شده که نشان می‌دهد در اکثر کشورهای توسعه یافته جهان تخمین ضریب مالیاتی و اخذ آن به صورت شناور بوده و نسبت به بخش‌های مختلف اقتصادی متفاوت است.

وی افزود: متأسفانه این امر در ایران به صورت مساوی از تمامی اقشار اقتصادی جامعه در نظر گرفته شده که خود ایجاد بی‌عدالتی در این خصوص می‌کند.

مدیر واحد آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنا بر اخبار و اطلاعات به دست آمده از بودجه سال آینده قرار است به دلیل کاهش فروش نفت، ضرایب مالیاتی افزایش 4.28 درصد داشته باشد و در این باره تا حد ممکن برای بخش صنعت و کشاورزی این ضریب باید متناسب با درآمد ناخالص آنها اخذ شود.

کامران پورجوهری، رئیس کمیته امور حقوقی و پارلمانی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: این کمیته  اهداف خود را در دو بخش دنبال می‌کند که یکی بررسی شکلاتی است که بازرگانان با قوه قضائیه دارند و دیگری بحث کمیته قضائی حمایت از سرمایه¬گذاری و تاسیس آن در استان و انجام امور مورد نظر در راستای شکل‌گیری این کمیته و انجام ارتباطات در این خصوص است.

وی اضافه کرد: در این راستا کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری به همت اتاق و همکاری دادگستری اصفهان تشکیل می‌شود تا اهداف مورد نظر در این ساختار  پیگیری و اعمال شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول