اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه خبر داد

تخفیف در عوارض نوسازی برخی از خیابان‌های ارومیه

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: برخی از خیابان‌های شهر ارومیه مشمول تخفیف در عوارض نوسازی شدند.

تخفیف در عوارض نوسازی برخی از خیابان‌های ارومیه

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای دستیابی به این ضرورت مهم در توسعه شهری ارومیه نسبت به فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری ارومیه در برخی مناطق شهر اقدام شده است.

این مسئول تصریح کرد: دو سال است که در بودجه شهرداری ارومیه فروش اوراق مشارکت برای افزایش درآمد شهرداری پیشنهاد شده، اما تاکنون محقق نشده است.

حضرت‌پور عوارض نوسازی واحدهای مسکونی را درآمد پایدار برای شهرداری‌ها دانست و افزود: نزدیک به 220 هزار واحد مسکونی در ارومیه وجود دارد و اگر به طور متوسط سالانه عوارض نوسازی را 100 هزار تومان برای هر واحد در نظر بگیریم 22 میلیارد تومان درآمد شهرداری از این محل تأمین می‌شود که در این راستا نیازمند مشارکت هر چه بیشتر شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه این درآمدها می‌تواند کمک به شهرداری‌ها باشد ادامه داد: این موضوع تا به امروز اتفاق نیفتاده به طور مثال هم‌اکنون صددرصد عوارض نوسازی و پروانه در برخی از خیابان‌های ارومیه که در بافت قدیم قرار دارند دریافت نمی‌شود، اما در تلاش هستیم تا این امر را تحقق بخشیم.

حضرت‌پور از واگذاری تسهیلات برای نوسازی واحدهای فرسوده خبر داد و متذکر شد: این بافت‌ها بیشتر در خیابان‌های مرکز شهر قرار دارند که بیشتر با هدف ساخت واحدهای تجاری نوسازی می‌شوند.

شهردار ارومیه در پایان اذعان داشت: هر چند نوسازی بافت فرسوده در قالب واحدهای تجاری برای شهرداری‌ها توجیه اقتصادی ندارد، ولی با وجود این در راستای نوسازی بافت فرسوده شهر همکاری لازم را با این واحدها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول