اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

نوسازی 7 هزار واحد مسکونی فرسوده در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از سال 88 تاکنون بیش از 7 هزار واحد مسکونی در قالب احیای بافت فرسوده، نوسازی شده‌اند.

نوسازی 7 هزار واحد مسکونی فرسوده در قم

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات اداره‌ کل راه و شهرسازی قم در زمینه بهسازی بافت فرسوده ابراز کرد: شناسایی و تعیین محدوده بافت فرسوده قم در سال 1385 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است.

وی افزود: قانون حمایت از احیاء و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری که در سال 89 توسط شورای نگهبان به تصویب رسید از جمله اقدامات مربوط به نوسازی بافت مسکونی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: در راستای تشویق عموم مردم به منظور بازسازی بافت‌های فرسوده 50 درصد تخفیف برای صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده 200 تا 250 میلیون ریال وام در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: اعطای تسهیلات با کارمزد پایین از جمله راهکارهای تشویقی در راستای احیای بافت فرسوده محسوب می‌شود.

قلندر ادامه داد: در خصوص تملک، تخریب و آزادسازی املاک واقع در طرح‌های عمران شهری نیز تاکنون بیش از هزار هکتار تملک و 12 هزار متر مربع اعیانی نیز آزادسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به احداث پروژه‌های الگو در بافت‌های فرسوده قم گفت: مراکز اقامتی و تفریحی مانند هتل خورشید و مجتمع تجاری زمزم از جمله این ابنیه هستند.

وی از انجام مطالعات امکان‌سنجی در 9 محله قم خبر داد و افزود: این محلات همگی در بافت‌های فرسوده بوده و لزوم احیای هر چه سریع‌تر آن‌ها سبب انجام این مطالعات شده است.

قلندر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های جدید، مطالعه و بازنگری در تعیین محدوده بافت فرسوده قم نیز صورت گرفته و پیشنهاد افزایش آن به 1780 هکتار داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه دفاتر خدمات محله‌ای بافت فرسوده در قم تشکیل شده‌اند گفت: در محلاتی مانند چهل‌اختران که بیشترین بافت‌ فرسوده را دارا هستند این دفاتر تشکیل شده و کمک شایان توجهی به تسریع در روند اجرایی کارها کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی از ساکنان منازل فرسوده آمادگی لازم برای نوسازی منازل خود را ندارند به همین دلیل بسترسازی‌های لازم از طریق دفاتر محله‌ای به منظور آشنایی هر چه بیشتر ساکنان این مناطق با بسته‌های حمایتی دولتی صورت گرفته است.

قلندر از ساخت هفت هزار واحد مسکونی از سال 88 تاکنون در قالب نوسازی بافت فرسوده خبر داد و افزود: 5500 واحد مسکونی نیز از تسهیلات با کارمزد کم بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول