اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رباط کریم اعلام کرد

ارائه مشوق‌های ویژه برای تسریع در پرداخت عوارض نوسازی و پسماندها

خبرگزاری فارس: شهردار رباط کریم گفت: شهروندانی که قبوض عوارض نوسازی و پسماندهای املاک خود را به موقع پرداخت کنند، از مشوق‌های ویژه برخوردار خواهند شد.

ارائه مشوق‌های ویژه برای تسریع در پرداخت عوارض نوسازی و پسماندها

منوچهر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری‌های سراسر کشور از نظر تامین هزینه‌های جاری و پروژه‌های عمرانی باید به صورت مستقل و خودکفا عمل کرده و به همین دلیل قانون‌گذار شرایطی را برای کسب درآمد از سوی شهرداری‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: صدور جواز احداث ساختمان‌ها و همچنین دریافت مالیات و حق عوارض نوسازی و پسماندها از جمله محل‌هایی است که قانون‌گذار برای تامین هزینه‌های شهرداری‌ها تعیین کرده است.

* پرداخت عوارض نوسازی در حقیقت گام شهروندان برای داشتن شهری بهتر است

شهردار رباط کریم افزود: پرداخت اینگونه هزینه‌ها از سوی شهروندان تاثیر بسیاری در رشد و توسعه شهرها و افزایش خدمات به شهروندان داشته و خواهد داشت.

رضایی تاکید کرد: به طور قطع پرداخت این هزینه‌ها را می‌تون به گام بلند شهروندان برای داشتن شهری بهتر و پیشرفته تعریف کرد و هر ایرانی خود را برای تحقق این مهم مسئول می‌داند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رباط کریم مبنی بر اینکه چندی پیش اعلام شده بود که برای نخستین بار قبوض عوارض نوسازی و پسماندها تحمیل شهروندان خواهد شد،‌ آیا این طرح نهایی و اجرا شده است؟ گفت: یکی از محل‌های درآمدی شهرداری‌ها دریافت عوارض نوسازی و مدیریت پسماندهای شهری است که بر اساس قانون به صورت سالانه محاسبه می‌شود.

رضایی افزود: در گذشته این هزینه‌ها به هنگام نقل و انتقالات ساختمان‌ها و زمین‌های حاضر در محدوده شهری رباط کریم از مالکان اخذ می‌شد، اما طرحی را در دست اجرا داریم که بر اساس آن قبوض فوق به صورت سالانه محاسبه و هر سال به شهروندان تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در شهرستان رباط کریم این طرح تدوین و مراحل اجرای آن به زودی آغاز می‌شود و در حال حاضر قبوض فوق که مربوط به سال 91 است، تهیه شده و به زودی در سطح شهر توزیع خواهد شد.

* ضرورت مشارکت مردم در نوسازی و بهسازی شهرستان رباط کریم

رضایی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر خدمات بزرگی به مردم رباط کریم در حوزه مدیریت شهری ارائه شده است، گفت: پرداخت هزینه‌هایی مانند عوارض نوسازی و پسماند‌های شهری، در حقیقت دعوت و تشویق مردم به مشارکت در بهسازی و بازسازی شهری است که در آن ساکن هستیم.

وی بیان داشت: امیدوارم مردم با پرداخت به موقع هزینه‌های فوق، مدیریت شهری و شهرداری رباط کریم را برای ارائه خدمات مناسب و اصلاح کاستی‌ها و نواقص موجود یاری کرده و ما نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی هستیم.

شهردار رباط کریم در پایان اظهار داشت: برای تشویق مردم به پرداخت عوارض املاک و ساختمان‌های خود مشوق‌هایی نیز طراحی شده است که این مشوق‌ها برای افراد خوش‌حساب و افرادی که مایل به پرداخت کلیه بدهی‌های خود هستند، در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول