اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خبر داد

اختصاص 36 میلیارد ریال جهت نوسازی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین تاکنون 36 میلیارد ریال تسهیلات جهت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده منطقه یک شهرداری قزوین اختصاص داده است.

اختصاص 36 میلیارد ریال جهت نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، فرامرز صادقی گفت: براساس قانون نوسازی بافت‌های فرسوده باید ظرف مدت 10 سال انجام شود که در این راستا تسهیلاتی به منظور تشویق شهروندان و افزایش ساخت و ساز در این بافت‌ها در نظر گرفته شده که این تسهیلات با همکاری شرکت عمران مسکن‌سازان و بانک‌های عامل به پلاک‌های دارای شرایط لازم پرداخت می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات به پلاک‌هایی اعطا می‌شود که در محدوده بافت فرسوده باشند و مساحت آنها کمتر از 100 متر نباشد، افزود: چنانچه پلاکی در گذر اصلی 10 متری یا بالاتر باشد به آن یک طبقه تراکم اضافه و رایگان تعلق می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه که تخفیف 50 درصدی عوارض صدور پروانه و پرداخت وام 200 تا 250 میلیون ریالی جهت ساخت هر واحد مسکونی، از دیگر امتیازاتی است که به شهروندان جهت ساخت و ساز در بافت فرسوده داده می‌شود، اضافه کرد: چنانچه پلاکی در محدوده بافت میراث فرهنگی باشد به آن 20 درصد سطح اشغال اختصاص می‎یابد.

وی گفت: با وجود تمام این تسهیلات، ساخت و ساز در بافت‎های فرسوده بی رونق است و نبود اجازه ساخت در ارتفاع، عدم امکان تجهیز کارگاه در محل، هزینه بالای ساخت و ساز، تمایل نداشتن مالکین به نوسازی به علت مساحت کم بنا و مایل نبودن خریداران به خرید ملک در محدوده بافت‌های فرسوده به علت عرض کم معابر و وجود مشکل رفت و آمد خودروها در این محدوده‌ها از جمله دلایل عدم استقبال شهروندان از ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده هستند.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول