اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد

52 کیلومتر از شبکه آب کنگان نوسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: 52 کیلومتر از شبکه داخلی شهرهای کنگان، نخل‌تقی و بنک نوسازی خواهد شد.

52 کیلومتر از شبکه آب کنگان نوسازی می‌شود

محسن درفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در راستای تامین آب مورد نیاز مردم در نقاط مختلف استان به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

این مسئول بیان کرد: منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از تصفیه‌خانه بوشیکان در استان فارس و خط کوثر در استان کهکیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن افزود: با توجه به هزینه بالای تولید و انتقال آب و کاهش شدید منابع آبی به‌ویژه افت سفره‌های زیرزمینی، سیاست وزارت نیرو برای تامین آب شهرهای ساحلی استفاده از دستگاه آب‌شیرین‌کن است.

درفشان با اشاره به مزایای استفاده از این دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: مزیت اجرای این سیاست فراهم شدن منبع تامین پایدار و کیفیت ثابت تولید آب است که استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان استقبال خوبی از آن انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وضعیت آب در کنگان تصریح کرد: از محل سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان 20 میلیارد ریال برای بخش آب این شهرستان مصوب شد که با تخصیص این رقم مشکل دیرینه هدررفت آب کنگان برطرف خواهد شد.

درفشان با اشاره به هدررفت آب در استان بوشهر 29 درصد است، گفت: در شرایط کنونی هدررفت آب در شهرهای استان بوشهر 29 درصد است که نرم آن باید 15 درصد باشد.

وی اذعان داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میانگین کشوری شاخص هدررفت و پرت آب نیز 22 درصد است.

درفشان از نوسازی 52 کیلومتر از شبکه آب کنگان خبر داد و یادآور شد: با تخصیص بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار، 52 کیلومتر از شبکه داخلی شهرهای کنگان، نخل تقی و بنک نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اینک شبانه‌روز 12 هزار متر مکعب آب میان مشترکان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری کنگان توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: برای جبران کمبود آب مشترکان کنگانی ایجاد کارخانه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 10هزار متر مکعب از طریق بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

درفشان خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان کنگان همکاری بسیار خوبی برای توسعه شبکه آبرسانی شهرستان دارند.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول