اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنائی قزوین:

هوشمندسازی مدارس استثنائی در قزوین ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین گفت: در هر مدرسه استثنائی استان قزوین بیش از دو کلاس هوشمندسازی شده‌اند.

هوشمندسازی مدارس استثنائی در قزوین ادامه دارد

محمدرضا لطفی امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه 28 مدرسه استثنائی در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: در هر مدرسه بیش از دو کلاس هوشمندسازی شده است.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین ادامه داد: هوشمندسازی این تعداد کلاس در مدارس استثنائی استان قزوین با تخصیص اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین نیکوکار قزوینی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌های اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی این استان همانند مدارس عادی هوشمندسازی می‌شوند، بیان کرد: خیرین قزوینی به میزان اعتبارات دولتی در هوشمندسازی این مدارس کمک‌های مطلوبی کردند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات به موقع و کمک‌های خیرین نیکوکار قزوینی هوشمندسازی مدارس استثنائی در قزوین ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس کیفیت یاددهی و یادگیری را در مدارس افزایش می‌دهد، عنوان کرد: با تحقق این امر دانش‌آموزان مطالب درسی را بهتر یاد می‌گیرند و همچنین معلمان این مطالب را به نحو مطلوبی به آنان آموزش می‌دهند.

لطفی با اشاره به اینکه از بین بردن موانع برای ایجاد جامعه‌ای فراگیر و قابل دسترس برای همه به عنوان شعار روز جهانی معلولان در سال جاری است، تصریح کرد: با تحقق این شعار در جامعه افراد معلول نیز همانند افراد عادی می‌توانند از مزایا و منافع زندگی اجتماعی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین اضافه کرد: با برطرف کردن مشکلات افراد ناتوان می‌توان زمینه‌های پیشرفت آنان را در جامعه فراهم کرد و همچنین با انجام دادن این امر آنان نیز همانند افراد عادی به طور یکسان به امکانات اجتماعی دست می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایجاد فرصت‌های مناسب برای دسترسی به امکانات اجتماعی است، گفت: با ترویج این فرهنگ می‌توان موانع و مشکلات معلولان در جامعه را برطرف کرد.

لطفی اطلاع‌رسانی روز جهانی معلولان بر روی سایت‌های آموزش‌ و پرورش قزوین و ارسال پیامک از جمله به مسئولان استانی، معلمان و مدیران تلفیقی مدارس عادی را از برنامه‌های اداره آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین در روز جهانی معلولان عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه زنده تلویزیونی با حضور دانش‌آموزان موفق استثنایی و یکی از همکاران معلول از دیگر برنامه‌های این اداره است.

این مسئول یادآور شد: دیدار همکاران معلول با استاندار قزوین با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین و دعوت از مسئولان استانی و منطقه‌ای توسط مدیران مدارس استثنائی در اجرای برنامه‌های روز جهانی معلولان از برنامه‌های دیگر اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین است.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین گفت: برنامه‌های روز جهانی معلولان متناسب با ایام محرم در مدارس استثنائی این استان با حضور مسئولان منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: برگزاری مسابقه پیامکی برای دانش‌آموزان و اولیای آنان از برنامه‌های‌ اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قزوین به مناسبت روز جهانی معلولان است که به نفرات برتر در هر مدرسه جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول