اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری خبر داد

هوشمندسازی مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از هوشمندسازی مدارس استثنایی این استان در سال جدید خبر داد.

هوشمندسازی مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری

حجت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تمام مراکز آموزشی تحت پوشش این سازمان از نظر فیزیکی پاکسازی و شاداب‌سازی شده و برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل برای استقبال از دانش‌آموزان جدیدالورود را دارد.

وی از هوشمندسازی مدارس در سال جدید خبر داد و گفت: از هر 24 مرکز تحت پوشش این اداره‌کل حداقل یک مرکز هوشمندسازی شده که با هماهنگی‌های صورت گرفته شیوه نصب و راه‌اندازی آن نیز به مدیران و معلمان مربوط آموزش داده شده است.

صفری از هدایت دانش‌آموزان هوشی مرزی به مدارس عادی خبر داد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته دانش‌آموزان مرزی هوشی به کلاس‌های عادی هدایت می‎شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دانش‌آموزانی که مشکل بینایی و شنوایی، جسمانی و حرکاتی داشته باشند ولی از نظر هوشی مشکل نداشته باشند با عنوان دانش‌‌آموز تلفیقی در مدارس عادی ادامه تحصیل خواهند داد ولی از آموزش و پرورش استثنایی خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان ساعات کاری و موارد درسی دانش‌آموزان استثنایی مانند دانش‌آموزان عادی است، افزود: دانش‎آموزان استثنایی نیز همچون دانش‌آموزان عادی مواد درسی مشابهی دارند، ولی حجم آن و ساعات آموزشی آن تا حدودی متفاوت است.

صفری از تجهیز دانش‌آموزان نابینا به دستگاه ضبط صدا خبر داد و گفت: برای همسو کردن دانش‌آموزان استثنایی با دیگر دانش‌آموزان تلاش‌هایی شده است، چرا که اگر کودکان معلول در مدارس استثنایی درس نخوانند نمی‎توانند پا به پای دیگران پیشرفت کنند و از جامعه عقب خواهند ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با ارائه توصیه‌هایی به والدینی که کودک معلول دارند، ادامه داد: اگر کودک معلولی در خانواده وجود دارد باید به مدارس استثنایی آورده شوند تا با فراگیری آموزش‌های لازم دیگر به دیگران وابسته نباشند.

وی از فعالیت 12 مدرسه ابتدایی پیش دبستانی دخترانه و پسرانه در شهرستان شهرکرد خبر داد و افزود: در شهرستان شهرکرد پنج مدرسه پیش حرفه‌ای دخترانه و پسرانه در مقطع راهنمایی، دو مدرسه متوسط حرفه‌ای در مقطع دبیرستان و 12 مرکز پیش دبستانی و ابتدایی فعالیت دارد.

صفری از تمدید فعالیت یک پایگاه طرح سنجش در شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: برای بازماندگان از طرح سنجش یک پایگاه به مدت دو هفته تمدید شده است که این مرکز تا 15 مهر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول