اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

هوشمندسازی 5 مدرسه در زرآباد

خبرگزاری فارس: فرماندار کنارک گفت: برای نخستین بار در سطح استان سیستان‌وبلوچستان، پنج مدرسه در بخش زرآباد هوشمندسازی شد.

هوشمندسازی 5 مدرسه در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس ازکنارک، سید حسن سجادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کنارک با حضور اعضای شورا، مسئولان و مدیران مجتمع‌های آموزشی زرآباد با اشاره به خدمات دولت در بخش زرآباد اظهار داشت: ارائه خدمات دولت در این بخش نشانه نگاه عدالت محور و دید محرومیت‌زدایی نظام در منطقه است.

وی افزود: توسعه فضاهای آموزشی در دولت نهم و دهم در شهرستان کنارک و بخش زرآباد، رشد بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

فرماندار کنارک به کیفیت آموزشی منطقه اشاره کرد و بیان داشت: کیفیت آموزشی در منطقه بسیار چشم‌گیر است، به طوری که اکنون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان زیادی در مراکز آموزش عالی دولتی و سایر مؤسسات آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

سجادی ادامه داد: برای نخستین بار در سطح بخش زرآباد با مساعدت خیرین و پرداخت زکات و انجام کارهای فرهنگی که زمینه‌ساز مشارکت مردم بوده است، پنج مدرسه با اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان هوشمندسازی شده است که این خود در سطح استان بی‌نظیر بوده و می‌تواند الگویی مناسب باشد.

وی تصریح کرد: به منظور اشاعه فرهنگ خیرین و کمک‌های مردمی باید در سطح استان و کشور از خیرین تقدیر و تجلیل به عمل آید.

فرماندار کنارک در ادامه به توطئه‌های آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و ضمن محکومیت اقدامات تروریستی اخیر در چابهار و سرباز گفت: این اقدامات تروریستی کور از سوی مزدوران جیره‌خوار و فریب خورده موجب وحدت بیشتر مردم استان می‌شود.

سجادی همچنین افزود: در حال حاضر سه مدرسه شامل پنج کلاسه، سه کلاسه و یک کلاسه در بخش زرآباد در حال احداث است.

بخشدار زرآباد هم در ادامه جلسه با اشاره به 13 آبان، این روز را برآیند عدالت‌خواهی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و ظلم‌ستیزی آنها در مقابل استکبار دانست.

مجتبی شجاعی با اشاره به اینکه تحریم‌های غرب نه‌ تنها باعث فلج کردن ملت ایران نشده، بلکه موجب تقویت عزم و اراده آنان برای پیشرفت کشور در همه حوزه‌ها شده است.

وی بیان کرد: امروز قدرت معنوی و ایدئولوژیک نظام که برگرفته از متن دین اسلام است، یک قدرت الهام بخش برای سایر کشورهای دنیا و ملت‌های منطقه شده است.

بخشدار زرآباد همچنین به ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تعلیم و تربیت اشاره کرد و خواستار توجه به عمق و محتوای این مطالبات در متن آموزش‌های آموزش و پرورش شد.

شجاعی بیان داشت: امروز غرب دچار تناقض در عمل و گفتار شده که نمونه‌های آن را می‌توان در سکوت غرب در ارتباط با جنایات میانمار، بحرین، افغانستان، غزه و ... دید.

وی توجه مردم نسبت به امر پسندیده خیری را منبعث از فرهنگ سازی انقلاب اسلامی و نتیجه علاقه خانواده‌های روستایی در بخش زرآباد در امر مشارکت به منظور توسعه و آبادانی و پیشرفت علمی منطقه ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنارک نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در سال‌جاری با پیگیری‌های صورت گرفته، هنرستان کشاورزی برای نخستین بار به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش زرآباد ایجاد شده است.

مهدی عسکری افزود: همچنین برای نخستین بار رشته کامپیوتر و تجربی در بخش زرآباد دایر شد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر قبولی دانش‌آموزان زرآبادی در دانشگاه‌ها بیان کرد: این امر نشانه تلاش دانش‌آموزان، فرهنگیان، خانواده‌های آنان و مجموعه شورای آموزش و پرورش شهرستان است.

در پایان جلسه از 17 خیر زرآبادی تجلیل به عمل آمد. همچنین فرماندار کنارک از بخشدار و آموزش و پرورش زرآباد تقدیر کرد.

گفتنی است؛ توسط خیرین زرآبادی برای چهار مدرسه ابتدایی و یک مدرسه راهنمایی وسایلی از قبیل یک دستگاه رایانه، ویدئو پروژکتور، تلویزیون، سیستم صوتی، دوربین دیجیتالی و عکاسی، آب سردکن، دستگاه چاپگر، دستگاه فتوکپی وغیره خریداری و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

همچنین در سال گذشته، خیرین زرآبادی با مبلغ 7 میلیون تومان، سیستم سرمایشی برای مدارس زرآباد خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول