اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

هوشمند‌سازی 300 مدرسه در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ امسال 300 مدرسه استان اردبیل با اعتبار ویژه هوشمند‌سازی شده و تقویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در آنها شاهد خواهیم بود.

هوشمند‌سازی 300 مدرسه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی روسا و مدیران نواحی و مدیران مناطق 19 گانه اردبیل اظهار داشت: با استقرار نظام آموزشی شش – سه - سه که استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده ما سعی کردیم هم در به کارگیری نیروهای متخصص و هم تقویت فضای آموزشی و مطلوبیت مدیریت فضای آموزشی پایه ششم موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال برای اولین بار قبل از آغاز سال تحصیلی برنامه آموزشی تدوین و کتاب‌های درسی نیز توزیع شده بود و معلمان نیز با حضور در کلاس‌های تخصصی سعی کردند ورودی شایسته به این حوزه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تخصصی کردن نیروی انسانی پایه ششم ابتدایی را یادآور شد و گفت: برای اولین بار در چند پایه‌ دو معلم را به صورت تخصصی و کیفی به کار گرفتیم تا مشکلات گذشته نظام آموزشی چند پایه برطرف شود.

محمد‌زاده تاکید کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با حضور مدرسان و اساتید مجرب معلمان ما در نواحی و مناطق مختلف آموزش‌های لازم را سپری می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: با یک مدیریت عالی مهر ماندگاری را سپری کردیم و به صورت هماهنگ سعی کردیم کمبودها و نارسایی‌های گذشته را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از افزایش مدارس استعدادهای درخشان از شش مدرسه به 10 مدرسه خبر داد و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید 15 مدرسه جدید شاهد در استان اردبیل افتتاح شد.

محمود‌زاده به محورهای چهارگانه فعالیت شامل آموزشی، پرورشی، فضاها و نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزشی با هدف افزایش پوشش تحصیلی 40 برنامه مفصل را اجرا کردیم و در حوزه تربیتی نیز سعی می‌کنیم با رویکرد تعمیق مسائل تربیت دینی و 30 بسته پرورشی اهداف‌مان را محقق کنیم.

وی نگاه تخصصی به نیروی انسانی و نقل و انتقالات بر اساس بومی‌سازی را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه سرشماری نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد فضاهای آموزشی نیز گفت: سعی کردیم مدارس غیر‌ دولتی،‌ خاص، استعدادهای درخشان و هیئت‌ امنایی را افزایش دهیم و در شعار امسال ارتقای علمی، تربیتی با همت مضاعف خانه و مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

محمود‌زاده عنوان کرد:‌ ما هم اکنون در 19 منطقه و ناحیه آموزشی 230 هزار نفر دانش‌آموز و 20 هزار معلم داریم و این استان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه ممتاز کشوری را داراست.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل 299 مرکز آموزشی غیر‌دولتی پیش‌دبستانی فعال است که 9 هزار نو آموز در آن تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از تحصیل 19 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر‌ دولتی خبر داد و متذکر شد: این تحصیلات در مقاطع مختلف انجام می‌شود و شهریه مراکز پیش‌دبستانی کمتر از 380 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودزاده‌ در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما در مناطق دو زبانه و مراکزی که پیش‌دبستانی مورد استقبال قرار نگرفته سال تحصیلی را از شهریور ماه آغاز می‌کنیم تا دانش‌آموزان بیشتر با این شرایط آشنا شوند.

انتهای پیام/‌62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول