اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

استفاده از فناوری روز در هوشمندسازی مدارس مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح هوشمندسازی مدارس، باید از علوم و فناوری روز دنیا استفاده شده و سرمایه‌گذاری عظیمی در این عرصه صورت گیرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

استفاده از فناوری روز در هوشمندسازی مدارس مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای ظهر امروز در کارگاه آموزشی تحول بنیادین آموزش و پرورش و شروع سال تحصیلی متفاوت در همدان اظهار داشت: نسبت ارزش افزوده سرمایه‌گذاری ما در آموزش و پرورش 6.3 درصد در دوره ابتدایی و همین نسبت در دوره متوسطه به 4.6 درصد و دوره آموزش عالی دانشگاه به 2.6 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت یک جامعه است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما در آینده از نظر علمی در جهان بالنده و مقتدر باشد باید آموزش و پرورش را به سمت جلو هدایت و به آن بیش از پیش توجه کنیم و در این بین نقش دوره ابتدایی و لزوم توجه ویژه به این دوره بسیار مهم است چرا که پایه و اساس شکل‌گیری یک انسان کامل در این دوره صورت می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای گستردگی بالایی است که با این وصف نیازمند مدیریت قوی و متفکرانه‌ای است تا بتواند این سیستم را با پویایی و نشاط اداره کند.

وی اذعان کرد: نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش از آرزو‌های رهبری در گذشته بود که این آرزو محقق شد و ما در حال حاضر نقشه راه را در اختیار داریم و آنچه مهم است مدیریت اجرای آن است که مشارکت همه مردم و فرهنگیان را می‌طلبد.

کارخانه‌ای خاطرنشان کرد: 92 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود، هشت درصد آن نیز برای مصرف وسایل کمک آموزشی اختصاص پیدا می‌کند و این در حالی است که رقم اختصاصی برای مصرف وسایل کمک آموزشی در کشور‌های پیشرفته به 30 درصد می‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در طرح هوشمندسازی مدارس ما باید از علوم و فناوری روز دنیا استفاده کنیم و باید سرمایه‌گذاری عظیمی در این عرصه صورت بگیرد تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

وی تصویب طرح شهاب را پیشنهاد کرد و گفت: طرح شهاب، طرح شناسایی و هدایت استعداد‌هایی است که دانش‌آموزان بااستعداد با ورود به دبیرستان شناسایی و در مسیر درست هدایت می‌شوند که باید تلاش کنیم تا این طرح در مدارس اجرا شود.

کارخانه‌ای در زمینه پژوهش‌محوری یادآور شد: ایجاد تحول در کتب درسی و کاربردی شدن آموزش‌ها لازمه پژوهش‌محوری است که باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش به مدارس قرآنی اشاره کرد و گفت: طرح مدارس قرآنی طرح بسیار خوب و موفقی است که همه باید کمک کنند چرا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند و این عرصه مشارکت همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول