به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم سحرخیز پیش از ظهر امروز در مراسم هوشمندسازی مجتمع شهید مدنی همدان بر هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: این امر گام بزرگی در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.
وی گفت: ما باید در فرآیند یاددهی و یادگیری دانشآموزان دچار تغییراتی شویم و به همین منظور باید از روشهای سنتی قدیمی خداحافظی کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان باید در کلاس حداکثر مشارکت را داشته باشند، افزود: به دنبال این هستیم که کلاسها از حالت سستی و کسالت خارج شوند و چهرهای پویا و فعال داشته باشند.
وی تفکر و پژوهشمحوری را یکی از اهداف سند تحول بنیادین دانست و تأکید کرد: هوشمندسازی مدارس همراه با مدیران کارآمد و متعهد فرصت مناسبی در این راستا است.
سحرخیز گفت: ارائه آموزش درست، اندیشه و تفکر به دانشآموزان یکی از انتظارات مردم از آموزش و پرورش است که در سالهای اخیر تأمین نشده بود.
وی هوشمندسازی مدارس را یکی از بارقههای امید آموزشی کشور دانست و افزود: معلمان باید با مطالعه و تحقیق همپای دانشآموزان حرکت کنند زیرا اگر در تربیت دانشآموزان سهلانگاری شود منابع انسانی اتلاف شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در مجتمعها به دنبال مدیران فعال، مورد اعتماد و مستقل هستیم که بتوانند به طور صحیح برای دانشآموزان برنامهریزی و از امکانات آموزشی استفاده کنند.
وی در ادامه به بررسی تفاوت آموزش در ایران و کشورهای اروپایی پرداخت و گفت: مشکل کشور ما این است که تمام توجهات بر روی رشتههای نظری است و این در حالی است که در کشورهای اروپایی مهارتآموزی اهمیت بالایی دارد.
سحرخیز در ادامه سخنانش تحصیل بدون مهارت را وبال گردن کشور دانست و اضافه کرد: اشتغال کشور در گرو مهارتآموزی است.
وی پیگیری آینده شغلی دانشآموزان را یکی از وظایف مدیران مجتمعهای آموزشی برشمرد و تأکید کرد: مصونیت دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی مستلزم داشتن سیستم آموزشی صحیح است.
در پایان این مراسم تفاهمنامهای بین آموزش و پرورش و مجتمع شهید مدنی در راستای گسترش و توسعه طرح خادم تحت عنوان ارائه خدمات آموزشی به دانشآموزان مستعد و محروم امضا شد.
انتهای پیام/صا20/چ3000