اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

هوشمندسازی مدارس یکی از بارقه‌های امید آموزشی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس گامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین است، گفت: هوشمندسازی مدارس، یکی از بارقه‌های امید آموزشی کشور است.

هوشمندسازی مدارس یکی از بارقه‌های امید آموزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم سحرخیز پیش از ظهر امروز در مراسم هوشمندسازی مجتمع شهید مدنی همدان بر هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: این امر گام بزرگی در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.

وی گفت: ما باید در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان دچار تغییراتی شویم و به همین منظور باید از روش‌های سنتی قدیمی خداحافظی کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در کلاس حداکثر مشارکت را داشته باشند، افزود: به دنبال این هستیم که کلاس‌ها از حالت سستی و کسالت خارج شوند و چهره‌ای پویا و فعال داشته باشند.

وی تفکر و پژوهش‌محوری را یکی از اهداف سند تحول بنیادین دانست و تأکید کرد: هوشمندسازی مدارس همراه با مدیران کارآمد و متعهد فرصت مناسبی در این راستا است.

سحرخیز گفت: ارائه آموزش درست، اندیشه و تفکر به دانش‌آموزان یکی از انتظارات مردم از آموزش و پرورش است که در سال‌های اخیر تأمین نشده بود.

وی هوشمندسازی مدارس را یکی از بارقه‌های امید آموزشی کشور دانست و افزود: معلمان باید با مطالعه و تحقیق همپای دانش‌آموزان حرکت کنند زیرا اگر در تربیت دانش‌‌آموزان سهل‌انگاری شود منابع انسانی اتلاف شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در مجتمع‌ها به دنبال مدیران فعال، مورد اعتماد و مستقل هستیم که بتوانند به طور صحیح برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و از امکانات آموزشی استفاده کنند.

وی در ادامه به بررسی تفاوت آموزش در ایران و کشورهای اروپایی پرداخت و گفت: مشکل کشور ما این است که تمام توجهات بر روی رشته‌های نظری است و این در حالی است که در کشورهای اروپایی مهارت‌آموزی اهمیت بالایی دارد.

سحرخیز در ادامه سخنانش تحصیل بدون مهارت را وبال گردن کشور دانست و اضافه کرد: اشتغال کشور در گرو مهارت‌‌آموزی است.

وی پیگیری آینده شغلی دانش‌آموزان را یکی از وظایف مدیران مجتمع‌های آموزشی برشمرد و تأکید کرد: مصونیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی مستلزم داشتن سیستم آموزشی صحیح است.

در پایان این مراسم تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش و مجتمع شهید مدنی در راستای گسترش و توسعه طرح خادم تحت عنوان ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان مستعد و محروم امضا شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول