اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته قرآن در استان یزد:

راه نجات از شبیخون فرهنگی دشمن تمسک به قرآن است

خبرگزاری فارس: محمدرضا شایق، استاد برجسته قرآن کریم در یزد، تنها راه نجات از شبیخون فرهنگی دشمن را تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) دانست.

راه نجات از شبیخون فرهنگی دشمن تمسک به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا شایق در آغاز دوره آموزشی غیرحضوری تفسیر قرآن کریم در تفت که با همت مرکز فرهنگی شهید آوینی شهرداری تفت برگزار شد، با اشاره به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن که اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند، اظهار داشت: راه نجات از شبیخون فرهنگی، تمسک به قرآن کریم است.

وی عنوان کرد: تمسک به قرآن کریم به معنای قرائت صرف نیست، بلکه اصل، معنا و مفهوم قرآن حائز اهمیت است، تلفظ صحیح، روخوانی و قرائت ظواهر قرآن است، هرچند با وجود مشترکات بسیار زبان فارسی و عربی متأسفانه بسیاری از مردم مسلمان و شیعه ما روخوانی قرآن را هم نمی‌توانند انجام دهند.

شایق تصریح کرد: تلاش شایسته‌ای برای آموزش قرآن در سطح جامعه انجام نشده است، هر چند جلسات آموزشی متفرقه‌ای وجود دارد اما آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما تلاش کمی داشته‌اند.

وی افزود: در یک کلاس 50 نفره دانشجویی، 95 درصد توان خواندن و معنای زبان انگلیسی را داشتند اما کمتر از پنج درصد توان صرفا روخوانی صحیح را داشتند.

شایق خاطرنشان کرد: قرآن کریم حرز الهی است و ما باید به سراغ تدبر در آن برویم برخی بی‌پروا به تفسیر قرآن می‌پردازند و تفسیر به رأی می‌کنند که اعتقاد و ایمان کافی ندارند و برخی نیز اصلا از ترس تفسیر به رأی سراغ تفسیر نمی‌روند که اشتباه است.

این استاد برجسته قرآن در استان یزد، یادگیری قرآن را در سایه‌سار اهل بیت (ع) حائز اهمیت دانست و گفت: کتب تفسیر مثل برکه آبی است که مردم تشنه آن هستند اما به آن دست نمی‌یابند زیرا حلقه مفقوده‌ای در این بین وجود دارد و یادگیری آن برای مردم عادی سنگین است.

وی عنوان کرد: به همین دلیل با انجام ارزیابی و برنامه‌ریزی‌هایی به آموزش کتب تفسیر روی آوردیم تا تعدادی از مردم آن را یاد گرفته و با زبان ساده به دیگران آموزش دهند.

شایق، نخستین شرط یادگیری را نیت خالص و جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم با استشمام بوی قرآن متحول می‌شوند، رایحه قرآن ابوذر غفاری بت پرست را آنچنان بالا می‌برد که حتی امام معصوم (ع) از وی حکمت نقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم آنان که وارد این عرصه شوند، آثار و برکات آن را در زندگی خود خواهند دید.

محمدرضا شایق در پایان نیز یاد استاد و مفسر فقید تفت، مرحوم آیت‌الله حسنعلی (ره) را گرامی داشت.

این برنامه که با همت مرکز فرهنگی شهید آوینی شهرداری، کانون فرهنگی قدس و با همکاری موسسه قرآنی ثقلین یزد اجرا می‌شود، 9 ترم به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول