اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان‌رضوی خبر داد:

خراسان‌رضوی متولی برگزاری جشنواره ملی داستان قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته خراسان‌رضوی به‌عنوان پایلوت جشنواره داستان قرآنی را در سطح استانی برگزار کرد و در سال ‌جاری مجری برگزاری این جشنواره در کل کشور شده است.

خراسان‌رضوی متولی برگزاری جشنواره ملی داستان قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،سید سعید سرابی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی داستان‌نویسی قرآنی در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: الگوگیری جشنواره ملی داستان‌های قرآنی از جشنواره بین‌‌المللی رضوی گرفته شده است و با توجه به درخواست‌های استان‌های دیگر کشور سال گذشته خراسان‌رضوی به عنوان پایلوت این جشنواره را در سطح استانی برگزار کرد و در سال جاری مجری برگزاری این جشنواره در کل کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه داستان قرآنی همان داستان انقلاب و داستان دفاع مقدس و داستان دینی است، ادامه داد: دفتر شعر و ادب در سراسر استان‌ها با رویکرد توسعه و ترویج داستان‌ها و ادبیات قرآنی در کشور تشکیل شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: جشنواره ملی داستان‌های قرآنی از اوایل آبان‌ ماه آغاز شده است و تا پایان دی‌‌ ماه سال جاری ادامه دارد.

سرابی در ادامه افزود: جشنواره ملی داستان‌های قرآنی با مشارکت دفتر هماهنگی و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی و کشور به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در قالب داستان‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند برای تمام رده‌های سنی در کل کشور برگزار می‌‌شود و امیدواریم با توجه به موفقیت این دوره در سال آینده به صورت بین‌المللی این جشنواره را برگزار کنیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به موضوعات داستان‌های قرآنی ادامه داد: داستان‌های قرآنی داستان‌هایی هستند که قرآن کریم به شیوه خود آنها را روایت کرده و راوی این گونه داستان‌ها تنها خداوند است.

سرابی با اشاره به برگزارکنندگان این جشنواره اذعان داشت: مجریان برگزاری جشنواره ملی داستان‌های قرآنی مؤسسه فرهنگی هنری انتظار قائم(عج) با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دفتر شعر و ادب معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی هستند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول