اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت لردگان:

رسالت قرآن جهت‌دهی به حرکت انسان است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت لردگان گفت: رسالت قرآن رشد ایمان و جهت‌دهی به حرکت انسان است.

رسالت قرآن جهت‌دهی به حرکت انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صالح عباسی ظهر امروز در مراسم برگزاری این مسابقات، اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های حفظ و مفاهیم بین نفرات برتر حوزه‌های مقاومت با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‎‌شود.

این مسئول عنوان کرد: 55 نفر از بسیجیان برگزیده حوزه‌های مقاومت لردگان در این مسابقات حضور داشتند و نفرات برتر به مسابقات استانی معرفی خواهند شد.

عباسی با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشر، گفت: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‎گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان‌آور است.

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت لردگان با اشاره به سخنی از اقبال لاهوری در ارتباط با نقش قرآن در زندگی، افزود: اگر می‎خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان، این ویژگی به طور کامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه انسان همواره در تکاپو و جست‎وجوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است، بیان داشت: البته با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‌های علمی، به بسیاری از آگاهی‌ها می‌توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.

عباسی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) در ارتباط با نقش قرآن در زندگی بشر، ادامه داد: اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود.

این مسئول رسالت علم را ساخت جهان و رسالت قرآن را رشد ایمان و جهت‌دهی به حرکت انسان برشمرد و متذکر شد: با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان‌های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی بیش از پیش آشکار شده است.

مسابقات قرآن بسیجیان پایگاه‌های مقاومت تابعه به همت معاونت تربیت و آموزش ناحیه مقاومت لردگان در مسجد امام رضا(ع) لردگان برگزار شد.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول