اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر شعر ‌اداره ارشاد خراسان ‌رضوی اعلام کرد

آموزش 40 هزار نفر ‌‌‌در مؤسسات قرآنی خراسان ‌رضوی‌

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌ رضوی گفت: تا‌کنون 40 هزار نفر در مؤسسات قرآنی خراسان ‌رضوی آموزش دیده‌اند.

آموزش 40 هزار نفر ‌‌‌در مؤسسات قرآنی خراسان ‌رضوی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید صمدی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی داستان‌نویسی قرآنی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره ملی داستان‌های قرآنی با هدف‌گذاری صحیح در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجمن داستان‌نویسان ایران برگزار شده است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته از جمله محسن سلیمانی، یوسف علیخانی، سید سعید موسوی، علیرضا مهرداد و مهناز رحیمیان در راستای آموزش نکات برجسته داستان‌نویسی و موضوعات اصلی داستان‌نویسی قرآنی برگزار می‌شود.

صمدی گفت: بحث اصلی که در جشنواره ملی داستان‌های قرآنی مطرح است برجسته‌سازی مفاهیم و موضوعات قرآنی در زندگی روزمره انسان و نشان دادن جذابیت‌های قرآنی است.

سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی بیان کرد: متولیان فرهنگ در کشور باید در بخش‌ توسعه کمی و کیفی فرهنگ توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند و با این رویکرد به تولید آثار خود بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: توجه به فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی جامعه می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگی کیفی کمک شایانی کند و مسئولان را در رسیدن به توسعه فرهنگی کمی یاری کند.

صمدی ادامه داد: به برکت وجود مرقد امام رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم در کشور دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیاری در خراسان‌رضوی هستند که از درجات علمی بالایی برخوردار هستند. سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی در فعالیت‌های قرآنی در کشور پیشتاز است، در برگزیدگان مقالات، مؤسسات قرآنی و همچنین بیشترین قاریان قرآن در کشور متعلق به خراسان‌رضوی است.

وی گفت: خراسان‌رضوی استعدادهای گرانقدری در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور دارد و در عرصه توسعه کمی فرهنگ تاکنون 40 هزار نفر در مؤسسات قرآنی خراسان‌رضوی آموزش دیده‌اند.

صمدی با تاکید بر اینکه رمان‌نویسی در کشور از لحاظ کمی و کیفی از جایگاه پایینی برخوردار است، اظهار داشت: جریان رمان‌نویسی در کشور باید به شکل اصیل، هنرمندانه‌ و مستمری پیگیری شود تا بتوان بسیاری از مفاهیم دینی و اخلاقی را از این طریق به عموم مردم منتقل کرد.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول