اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه عمار:

در جامعه قرآنی رذیلت‌ها جایگاهی ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول قرارگاه عمار گفت: در جامعه‌ای که بر مبنای قرآن تربیت شده‌ است رذیلت‌های اخلاقی جایگاهی ندارند.

در جامعه قرآنی رذیلت‌ها جایگاهی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام مهدی طائب شنبه شب در مجموعه ورزشی شهدای بسیج سپاه این شهرستان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به خراسان شمالی به 21 مورد از نیازهای اساسی امروز جامعه و سبک زندگی اشاره کردند.

وی با ذکر برخی از نیازهای ضروری سبک زندگی مطلوب، از تحقیق و مطالعه به عنوان یکی از نیازهای اساسی و ضروری امروز جامعه یاد کرد.

فرمانده قرارگاه عمار سپس به برخی از نمونه‌های عادت‌ها و آداب در سبک زندگی اشاره کرد و آثار و نتایج آن را مورد تحلیل قرار داد.

وی با اشاره به سفارش اسلام برای پرهیز از پرخوری بیان داشت: کم‌خوری، زمینه سلامت و قدرت انسان را فراهم کرده و بیماری را از انسان دور می‌سازد.

به گفته وی، شهید حجت‌الاسلام ابوترابی یکی از افرادی بود که کمترین غذا را می‌خورد اما به قدری سالم و قدرتمند بود که قله دماوند را طی مدت 11 ساعت بدون استراحت فتح می‌کرد.

طائب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نارسایی‌های موجود در جامعه از طلاق، کم‌کاری در ادارات و دروغ به عنوان بخشی از این نارسایی‌ها نام برد و گفت:‌ برای از بین بردن دروغ در جامعه‌ باید مردم آن منطقه و شهر، تربیت‌های لازم را فرا گرفته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه، به تربیت بر مبنای اصول قرآنی تأکید و تصریح کرد: اگر تربیت در جامعه بر مبنای قرآنی صورت گیرد، مرد خانواده به دنبال کسب روزی حلال برای خانواده بوده و زن نیز بر اساس موازین اسلامی در انجام وظایف خانواده و تربیت فرزندان اقدام می‌کند و در این شرایط است که دیگر شاهد اختلافات خانوادگی نخواهیم بود.

طائب، سپس به ذکر برخی از صفات جامعه‌ای که بر مبنای قرآن تربیت شده باشد پرداخت و گفت: در چنین جامعه‌ای رذیلت‌های اخلاقی مانند غیبت و تهمت جایگاهی ندارد و تنها فضیلت‌هایی مانند صداقت و درستکاری است که در همه امور حکمفرما می‌باشد.

مراسم سوگواری سالار شهیدان در دهه دوم محرم توسط هیئت رزمندگان اسلام و پیشکسوتان جبهه و جهاد کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج سپاه این شهرستان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2406/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول