اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

راه‌اندازی 100 ایستگاه کتاب‌خوانی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی 100 ایستگاه کتاب‌خوانی در مناطق پرتردد استان اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی 100 ایستگاه کتاب‌خوانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در نشست متولیان حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی در اردبیل اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این ایستگاه‌ها تقویت فرهنگ مطالعه مفید است چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر به ابزار قدرتمند علم و دانایی‌محوری نیاز داریم تا ضعف‌ها و نقص‌های خودمان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه سازه‌های این ایستگاه‌های مطالعه در مراحل پایانی طراحی و استقرار قرار دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود بخش عظیمی از این ایستگاه‌ها تا پایان سال تجهیز شده و علاقمندان بتوانند از کتاب‌ها و منابع غنی آن استفاده کنند.

فرهمند امین با یادآوری اینکه کتاب‌های مستقر در این ایستگاه‌ها مورد ترمیم و شارژ قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: خود خانواده‌ها و اهالی استان نیز می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را در این ایستگاه‌ها برای مطالعه دیگران قرار دهند تا در یک فرآیند گردشی بتوان از منابع ارزشمند کتاب استفاده کرد.

این مسئول اضافه کرد: این ایستگاه‌های مطالعاتی در نقاط پرتردد شهرهای استان با ظرفیتی بیش از 50 هزار جلد راه‌اندازی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی این ایستگاه‌ها در حقیقت حرکتی مؤثر در همگانی کردن فرهنگ مطالعه و استفاده بهینه از فرصت‌های پیش آمده و تلف شده می‌باشد، یادآور شد: آنچه که در این زمینه باید بیان کرد اینکه در یک حرکت مستمر شاهد آن هستیم که کتاب‌خوانی در مناطق مختلف استان اردبیل رونق گرفته و شاهد یک فرآیند مثبت و قابل اتکا در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: فضای کتابخانه‌ای در اردبیل یک سوم استاندارد جهانی است به طوریکه در این استان برای هر 100 نفر 2.3 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که یک سوم استاندارد جهانی است.

فرهمند امین گفت:‌ با اتمام پروژه‌های در دست ساخت می‌توان نسبت یک سوم فعلی را به 50 درصد استانداردهای جهانی رساند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای در این استان افزود: در حال حاضر 15 پروژه عمرانی که بیش از 12 مورد آن کتابخانه روستایی است در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.

فرهمند امین با تاکید به نیاز استان به افزایش فضاهای کتابخانه‌ای تصریح کرد: در 10 سال گذشته فضای کتابخانه‌ای استان از 14 هزار و 500 متر مربع به بیش از 28 هزار و 715 متر مربع رسیده که یک فرآیند مطلوب و شایسته به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62006/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول