اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی:

از وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی به شدت غمگین هستیم

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه وضعیت مطالعه با فرهنگ اسلامی در کشورمان تناسبی ندارد، گفت: از وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به شدت غمگین هستیم.

از وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی به شدت غمگین هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علیرضا جلالی بعد از ظهر امروز در آیین هفته کتاب و کتاب‌خوانی با بیان اینکه رهبری برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور منویاتی را ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: برای توسعه کتاب‌خوانی در استان نیز چاره‌اندیشی شود.

این مسئول در استانداری خراسان‌شمالی اضافه کرد: باید یک نهضت کتاب‌خوانی در کشور به ویژه خراسان‌شمالی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه هفته کتاب و کتاب‌خوانی نباید منحصر به این ایام شود، گفت: لازم است تا 365 روز سال مطالعه و فرهنگ ترویج کتاب‌خوانی در دستور کار عموم قرار بگیرد.

جلالی همچنین مدیران شایسته را مدیرانی عنوان کرد که با فرهنگ کتاب‌خوانی عجین بوده و از این ظرفیت برای پیشبرد مدیریت و خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی و تصویب 130 مصوبه و 2 هزار و 600 طرح برای این استان تصریح کرد: بخش زیادی از این طرح‌ها در حوزه فرهنگی است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگی و نیاز امروز جامعه به این حوزه گفت: ای کاش به جای معاون سیاسی امنیتی استاندار در حوزه اجتماعی و فرهنگی که مورد علاقه بوده، فعالیت داشتیم.

وی همچنین بر انتشار آثار فرهنگی و ادبی در حوزه ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: دفاع مقدس غنای زیادی در حوزه ادبیات داشته و با وجود آنکه کتاب‌های زیادی در این حوزه انتشار یافته لیکن حق مطلب ادا نشده است.

جلالی تصریح کرد: باید آثاری در حوزه دفاع مقدس مثل کتاب «دا» منتشر شود که با تیراژهای 100 هزار نسخه حوزه دفاع مقدس را به خوبی منعکس کرده است.

وی همچنین ساخت آثار هنری از جمله فیلم‌های بلند سینمایی در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند ساخت و انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی همچنین از مردم خراسان‌شمالی به عنوان مردمی با ذکاوت، علم‌اندوز و با فرهنگ یاد کرد و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب از خراسان‌شمالی به عنوان علم‌پرور یاد کرده، حاکی از جایگاه این استان است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی از استان‌های نخبه‌پرور بوده و جوانان نخبه زیادی را در دامان خود پرورش داده است.

جلالی همچنین از اقدام اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌شمالی برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول این هفته به ویژه برپایی ایستگاه‌های اهدای کتاب قدردانی کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی هم در این مراسم ارتقای شاخص‌های کتابخانه در این استان را برشمرد و گفت: اکنون شمار کتابخانه‌های استان 63 باب بوده که تا قبل از دولت نهم صرفاً 12 کتابخانه در استان فعال بود.

علی رحیمی همچنین وجود نیم میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های خراسان‌شمالی را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی هفت سال گذشته از دولت نهم افزون بر 400 هزار جلد به شمار کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شده است.

به گفته وی هم‌اکنون 23 هزار نفر در سطح خراسان‌شمالی عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

به گزارش فارس، در مراسم هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خراسان‌شمالی از فرمانداران، شهرداران، خبرنگاران، نیکوکاران، کتابداران نمونه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار خبرگزاری فارس نیز در این مراسم مورد تجلیل مسئولان فرهنگی و سیاسی قرار گرفت.

انتهای پیام/63002/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول