اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

با ترویج کتاب‌‌خوانی سلامت جامعه تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: با ترویج کتاب و کتاب‌‌خوانی سلامت جامعه تامین می‌شود.

با ترویج کتاب‌‌خوانی سلامت جامعه تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در جلسه کمیسیون بهداشت شهرستان مشهد اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور مشاهده نمی‌‌شود و نیاز‌های مطالعاتی در جامعه کمرنگ‌ است.

وی با تاکید براینکه جامعه‌ای که کتاب‌خوانی را در راستای کار خویش دقرار دهد سلامت خود را تامین کرده، ادامه داد: آگاهی مردم به سلامت جامعه کمک می‌کند و می‌تواند از بروز بسیاری بیماری‌ها و مشکلات جلوگیری کند.

فرماندار مشهد با اشاره به روز جهانی دیابت ابراز کرد: یکی از معضلات جامعه امروز افزایش افراد مبتلا به بیماری دیابت است که می‌تواند خطرات بسیاری را در جامعه به همراه آورد همچنین افراد مبتلا به دیابت کارآیی و کارآمدی خود را در محیط‌های کاری نیز از دست می‌دهند.

موحدیان با اشاره به دفن فردی در یکی از مساجد مشهد و جلوگیری از بروز چنین موضوعی در مشهد، بیان کرد: پیگیری‌های لازم در راستای انتقال این قبر به بهشت‌رضا صورت گرفته و متولیان تمامی تلاش خود را در رفع این موضوع انجام ‌می‌دهند.

وی عنوان کرد: با کمک نیروی انتظامی، سازمان فردوس‌ها و شهرداری مشهد پیگیری‌های لازم در راستای انتقال این قبر انجام شده و مردم باید بدانند تشییع افراد در مکان‌های عمومی و منازل از نظر قانون مشکل دارد و نباید این اتفاق دیگر در مشهد روی دهد.

فرماندار مشهد با محکوم کردن تشییع افراد در منازل و مکان‌های غیر مجاز، افزود: گرفتاری‌های جامعه در این ارتباط افزایش می‌یابد و جلوه شهر از بین می‌رود و شهر تبدیل به قبرستان‌های کوچک در هر نقطه‌ای می‌شود.

موحدیان ادامه داد: مهم‌ترین مسئله شهرداری‌ها و کمیسیون بهداشت بوی نامطبوع کانال‌های فاضلاب و کال‌هایی سطح شهر است که باید برنامه‌ای از سوی تمامی شهرداری‌های مناطق به کمیسیون بهداشت مشهد ارائه شود تا در یک زمان برنامه‌ریزی شده بتوان این معضل را در شهر رفع نمود.

وی گفت: برخی از شهرداری‌ها در مناطق خود به نحو مطلوبی کار بهبودسازی را انجام داده‌اند و دیگر شهرداری‌ها موظف‌اند  یک برنامه‌ زمان‌بندی شده را در کمیسیون بهداشت اعلام نمایند و کار بهبودسازی مناطق را به انجام برسانند.

فرماندار مشهد با اشاره به اعتبار کمی که ستاد حوادث برای انجام این معضل جامعه تخصیص می‌دهد و مشکلی را رفع نمی‌کند، اظهار کرد: شهرداری باید مرتبا اقدام به کنترل و نظارت بر کال‌ها و کانال‌های فاضلاب را داشته باشد و به نوعی این مشکل را در شهر رفع نمایند.

انتهای پیام/70009/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول