اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

اهمیت دادن به کتابخوانی راه توسعه فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.

اهمیت دادن به کتابخوانی راه توسعه فرهنگی است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار ویژه‌ای قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به ‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم توأم شده است.

متقی با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی، عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند، تصریح کرد: ترویج کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان به معنای تلاش برای علاقمند کردن آنها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه است.

وی بیان داشت: کتاب ابزار انتقال پیام فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر و ابزار کمال و تفکر است، مطالعه تنها راه رسیدن به علم است و جز آن راهی وجود ندارد و اگر مطالعه نباشد علمی هم در کار نیست.

متقی خاطرنشان کرد: مطالعه کردن یعنی بهتر و بیشتر دانستن و بهتر دانستن، یعنی بهتر سخن گفتن، بهتر اندیشیدن و بهتر عمل کردن و چه کسی یافت می‌شود که از این ویژگی‌ها بی‌نیاز باشد.

وی عنوان کرد: فرهنگ محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.

متقی اذعان کرد: از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا به اهمیت این مسئله دولت‌ها و سیاست‌گذاران فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط صورت داده‌اند و کتاب و کتابخوانی ‌در جوامع توسعه یافته اهمیت ویژه‌ای یافته است.

انتهای پیام/80012/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول