اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی در خرم‌آباد امیدوار کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان خرم‌آباد امیدوار کننده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در خرم‌آباد امیدوار کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی ولی‌پوری پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‎های عمومی این شهرستان با اشاره به جایگاه کتاب در فرهنگ اسلامی گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در سطح شهرستان را امیدوارکننده است و در این راستا حرکات و اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما تا مطلوب نهایی فاصله وجود دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد گفت: در تشریح نقش و اهمیت کتاب همین بس که معجزه پیامبر اکرم(ص) نیز کتاب با عظمت قرآن کریم است و این مهم از اهمیت بالای آن در فرهنگ اسلامی حکایت دارد.

وی خطاب به دستگاه‎های اجرایی و متولیان عرصه کتاب و فرهنگ شهرستان خرم‎آباد، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم، نسبت به گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان حلقه مفقوده در میان قشر جوان و نیاز جامعه امروزی تلاش و مساعدت بیشتر داشته باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: در این خصوص باید دستگاه‎های متولی با دقت و توجه بیشتری نسبت به جذب افراد کتاب‎خوان و ارائه راهکار علمی و عملی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اقدام کنند.

وی اقدامات صورت پذیرفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان را امیدوارکننده دانست و گفت: در این راستا حرکات و اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما تا مطلوب نهایی فاصله وجود دارد.

ولی‎پوری برگزاری نمایشگاه‎های کتاب در سطح شهرستان، اعزام کتابخانه‎های سیار به مناطق روستایی و حاشیه‎ای شهر، ثبت‎نام رایگان مقطعی علاقه‌مندان در کتابخانه‎ها، تجهیز کتابخانه‎های پایگاه‎های بسیج، مساجد و مدارس، تهیه و توزیع بسته‎های فرهنگی در میان علاقه‌مندان و... را از جمله اقدامات صورت گرفته مؤثر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی برشمرد.

در ادامه جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با یادآوری این نکته که وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند، عامل اصلی به وجود آورنده فاجعه کربلا فساد و انحطاط اخلاقی در مردم بود، نکته حکیمانه‌ای است که نباید از آن غافل شویم، گفت: باید از خودمان بپرسیم که آیا رشد فساد و انحطاط اخلاقی جز کوتاهی در مهندسی فرهنگی جامعه  صورت می‌گیرد و آیا برای رشد و توسعه  فرهنگی جامعه فعالیتی مطلوب‌تر از ترویج فرهنگ مطالعه سراغ داریم که البته مقام معظم رهبری نیز بز آن تاکید فراوان دارند.

تیمور احمدوند اضافه کرد: همه اعضای انجمن باید تلاش جدی‌تری در زمینه افزایش سرانه مطالعه مفید داشته و در این راستا یار و یاور کتابداران باشند.

در ادامه شهردار خرم‌آباد نیز در خصوص موضوع توقف عملیات احداث پروژه زیبا کنار گفت: موانع اداری موجود در پرونده ساخت این پروژه رفع شده است و ما آمادگی داریم، در جلسه‌ای با حضور مدیران اداره کل راه و شهرسازی و کتابخانه‌های عمومی روند ادامه کار را از سر بگیریم، تا در اسرع وقت این مکان فرهنگی را نیز تحویل شهروندان خرم‌آبادی بدهیم.

هرمز نصیری اضافه کرد: وظیفه شهرداری به عنوان یک نهاد فرهنگی و شهروند مدار در قبال کتابخانه‌های عمومی بیشتر از آن چیزی است که قانون تعریف کرده است، چرا که ما اعلام کرده‌ایم، علاوه بر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها هر کاری از دستمان بر بیاید برای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی شهر ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنیم.

در پایان این جلسه فرهاد طهماسبی یکی از اعضای حقیقی انجمن با اهدا 200جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود به یک از کتابخانه‌های عمومی شهر گفت: در خصوص جذب کتابخوان نسبت به نقش مردم کوتاهی کرده‌ایم، چرا که باید جا بیندازیم کار خیر کردن فقط در امور عمرانی نیست، بلکه همان اهدا کتاب به مراتب نقش تعیین کننده‌تری در ترغیب افکار عمومی نسبت به کتاب و کتابخوانی دارد.

انتهای پیام/2304/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول