اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‏های استان سمنان:

سمنان جزو استان‏های برتر در حوزه کتاب‏خوانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان اعلام کرد: این استان در خصوص فضای فیزیکی، تعداد کتاب‏ها و کتاب‏های امانت داده شده جزو استان‏های برتر کشور است.

سمنان جزو استان‏های برتر در حوزه کتاب‏خوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیرعلی عموزاده عصر امروز در دومین جلسه عقیدتی مدیران شهرستان سمنان که به میزبانی اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان در امام‏زاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سالگرد رحلت آیت‌الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، فیلسوف و مفسر برجسته قرآن کریم از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز ملی کتاب و کتاب‏خوانی نامگذاری شده است.

وی گفت: آن بزرگوار ده‌ها اثر ارزشمند علمی، فلسفی و عرفانی از خود به یادگار گذاشت که برجسته‌ترین و ماندگارترین اثر علمی او، تفسیر پرارزش «المیزان» است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان اضافه کرد: ایشان شاگردان ممتازی همانند شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی، حضرت آیت‌الله جوادی آملی و حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و دیگر چهره‏های برجسته را تربیت کرده‏اند.

عموزاده افزود: ما باید میراث‏دار این مکتب بوده و از این آثار و بزرگان دین حمایت و حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اظهار تاسف رهبر معظم انقلاب از میزان انس مردم با کتاب گفت: وظیفه ماست که این دغدغه رهبری را کاهش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان وضع کتاب و کتاب‏خوانی در استان سمنان را نسبت به سایر استان‏ها نسبتا مطلوب عنوان کرد.

عموزاده افزود: در خصوص فضای فیزیکی، تعداد کتاب‏ها و کتاب‏های امانت داده شده جزو استان‏های برتر هستیم و دو برابر میانگین کشوری رشد داشته‏ایم؛ اما در کل، سرانه مطالعه در حد قابل قبولی نیست و باید تغییر یابد.

وی گفت: یک کتابخانه مرکزی از پروژه‏های مهر ماندگار در سمنان در حال ساخت است که از مسئولان تقاضا داریم در فراهم کردن کتب لازم برای این کتابخانه یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/2249/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول