اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهر‌ها در کرمانشاه مطرح شد

پایش فلزات سنگین در محصولات کشاورزی مأموریت شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: یکی از مأموریت‌هایی که شوراها و شهرداری‌ها به عهده گرفته‌اند، پایش فلزات سنگین در محصولات کشاورزی است‌.

پایش فلزات سنگین در محصولات کشاورزی مأموریت شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه معصومه آباد در بیست و یکمین مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، گفت: غذا و امنیت غذا رکن اصلی در سلامت خانواده و فرد است و مدیریت شهری باید با رویکرد سلامت و رویکرد زیست محیطی، سلامت شهروندان را دنبال کند‌.

وی با اشاره به نقش تغذیه در بروز سرطان عنوان کرد: یکی از مأموریت‌هایی که شوراها و شهرداری‌ها به عهده گرفته‌اند پایش فلزات سنگین در محصولات کشاورزی است‌.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه سال 88 شورای اسلامی شهر تهران با عنوان ساماندهی و ارتقای کیفیت محصولات قابل عرضه از طریق سازمان میدان‌های میوه، تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی شهر تهران افزود: تحقیقات و بررسی‌هایی که در تهران به عمل آمد، نشان داد که برخی محصولات دارای سموم چند برابر حد مجاز هستند و در نهایت توزیع آنها توسط مدیریت شهری تهران منع شد اما از آنجایی‌که این محصولات ممکن است در سایر شهرستان‌ها توزیع شود تصمیم بر آن شد این موضوع در شوراهای مراکز استان‌ها و پایه اصلی طرح آن در مجمع مشورتی مطرح شود.‌

وی به بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی گفت‌: یکی از راهبردهای سبک زندگی، الگوی غذایی است که باید در مورد این موضوع کار فرهنگی و آموزشی صورت گیرد چراکه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش می‌تواند در کاهش درصد قابل توجهی از بیماری‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه اقدام شهرداری‌ها در این زمینه باید با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و استاندارد صورت گیرد، گفت: دولت و مجلس تکلیف را برای وزارت بهداشت‌، جهاد کشاورزی و استاندارد در زمینه محصولات سالم مشخص کرده اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

انتهای پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول