اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

نمایندگان مجلس اعتبار متروی اصفهان را پیگیری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پدیده آلودگی هوا و کاهش این سهم آلایندگی با راه‌اندازی مترو، دولت هنوز سهم خود را برای این بخش پرداخت نکرده و شهرداری نمی‌تواند دولت را بازخواست کند.

نمایندگان مجلس اعتبار متروی اصفهان را پیگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از لازمه‌های شهرداری هر شهر است اما در دو سال اخیر اتوبوسی در اختیار ناوگان اتوبوسرانی اصفهان قرار داده نشده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه ناتمام متروی اصفهان که می‌تواند بخش مهمی از آلایندگی‌ها را کم کند، افزود: به طور حتم، با نبود بودجه کافی فشار راه‌اندازی مترو بر دوش مردم قرار می‌گیرد و در سال آینده سهمی از درآمدها در ارتباط با مترو صرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مجلس باید اقدامات لازم را انجام دهد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید جویای این مشکل بزرگ باشند چرا که اعضای شورای شهر و شهرداری اصفهان نمی‌توانند از دولت و قوه مجریه بازخواست کنند.

وی ادامه داد: یکی از بودجه‌های مورد نیاز راه‌اندازی مترو مبلغ 107 میلیارد تومان بوده است اما با اینکه افتتاح خطوط مترو، جزو واجبات فعلی اصفهان است، بودجه‌های در نظر گرفته شده دولتی در این خصوص به دو درصد نیز نمی‌رسد.

حاج‌رسولیها تاکید کرد: البته تا پایان سال جاری با تمهیدات صورت گرفته واگن‌های مترو وارد اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه مترو نیاز امروز اصفهان است، گفت: حتی اگر برای راه‌اندازی این امر فشاری بر مردم صورت گیرد باز باید کار راه‌اندازی را پیش ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به دیگر طرح‌‌های اجرا شده اشاره و تصریح کرد: در صورت نبود این طرح‌ها به طور حتم خسارات وارده اجتماعی بیش از 10 برابر هزینه‌های ساخت این طرح‌هاست.

وی در ادامه صحبت‌های خود به پروژه غدیر اشاره کرد و ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده 75 میلیارد بودجه صرف ساخت ادامه پل غدیر شد.

حاج‌رسولیها گفت: در این بین با حساب 60 هزار ماشین و تنها صرفه‌جویی در یک لیتر بنزین به طور حتم مشخص می‌شود که به چنین طرح‌ بزرگ شهری چه فایده‌ای دارد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی شد و افزود: افزایش بیمه ساختمانی مشکلات زیادی را برای این بخش وجود آورده است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول