اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

ولایت‌مداری ایرانیان عامل هجمه‌های بیشتر از سوی استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و حوزه‌های اردبیل گفت: ولایت‌مداری مردم ایران سبب شده است تا هجمه‌ای سنگین از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی به راه بیفتد.

ولایت‌مداری ایرانیان عامل هجمه‌های بیشتر از سوی استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ایمان ندایی عصر امروز در همایش ولایت و امامت که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد،‌ اظهار داشت: نقش برجسته‌ای که تبعیت از ولایت و امامت در جامعه بر عهده دارد نقش هدایتگری و اصلاح امت اسلامی است که دشمنان واقعی نظام اسلامی از این حرکت و اقدام در ترس و هراس هستند.

وی با یادآوری اینکه در طول تاریخ بسیاری از زمینه‌ها و بسترهای حضور و مشارکت مردم به انحراف کشیده شده تا مبادا جامعه متنعم از نعمت ولایت، بصیرت و هدایتگری باشد، تصریح کرد: از غدیر تا امروز تمام فتنه‌ها و حرکت‌های شیاطین روزگار بر این مبنا بوده است تا مسیر صحیح و صراط مستقیم ولایت و تبعیت از امامت را به انحراف کشیده و یا آن را آلوده به انحراف و اشکال مختلف جلوه دهند چرا که آنها از حقیقت این امر که ولی و رهبر هادی جامعه است، در ترس و واهمه بودند.

ندایی با اعلام اینکه دشمنان صدر اسلام با شیوه‌های مختلف در حقیقت بعد از حادثه غدیر سعی کردند حضرت علی (ع) را خانه‌نشین کنند و ماهیت غدیر را دچار شک و شبهه کنند، خاطر نشان کرد: در چنین فضای شرک‌آلودی عده‌ای سعی کردند حقیقت را برعکس و وارونه جلوه دهند تا شاید حادثه غدیر به فراموشی سپرده شود اما بعد از سال‌ها رجوع به این حادثه و بازگشت علی (ع) به حکومت خواسته و مطالبه عمومی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: از آن زمان در دوران ائمه اطهار فشارها و جسارت‌ها به ساحت رهبر صالح جامعه آغاز شده که نقطه اوج این انحراف را در صحنه کربلا مشاهده می‌کنیم که در حقیقت امت منحرف و شقی سعی کردند حضرت امام حسین (ع) و هدایتگری آن حضرت را در صحنه کربلا و دشت نینوا خاک کنند.

وی با بیان اینکه امت در حقیقت از فردای عاشورا دچار بدبختی آشکاری در بصیرت و شناخت راه حقیقی شد، بیان کرد: تا زمانی که انسان‌های صالح بر سر کار نیامده بودند ظلم و تعدی و جسارت ادامه داشت که در عصر معاصر شاهد آن هستیم با الگوگیری از رهبری امت نبی مکرم اسلام، امام راحل نهضتی را آغاز کرد که سرانجام آن سعادت و هدایت امت اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه و حوزه‌های اردبیل اظهار امیدواری کرد این نهضت که شاخصه‌های حاکمیت عدالت‌محوری حضرت علی (ع) و احیای فضیلت‌ها در دوران امام حسن و امام حسین (ع) را دارد تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم یابد تا این انقلاب مقدمه‌ای برای ظهور آن حضرت باشد.

ندایی در ادامه گفت: در صحنه‌ای که امت اسلامی وفاداری خود را به ولایت نشان دادند در حقیقت یک حاکمیت ارزشی و دینی را شاهد هستیم که امیدواریم بیش از گذشته این صحنه و عرصه بستر تلاش و کوشش برای اعتلای اسلامی را فراهم آورد.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول