اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اطاعت محض از مقام معظم رهبری/حقیقت عاشورا ولایتمداری است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: اطاعت محض از مقام معظم رهبری در مختومه کردن طرح سئوال از رئیس جمهور وظیفه و تکلیف تمام نمایندگان است.

اطاعت محض از مقام معظم رهبری/حقیقت عاشورا ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال در جریان عزاداری ماه محرم و در جمع عزاداران شهرستان خلخال اظهار داشت: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان برای حفظ آرامش بیشتر جامعه نمایندگان از طرح سئوال از رئیس جمهور انصراف داده و در تبعیت از مقام ولایت اعلام می‌کنند که بیش از گذشته به حفظ وحدت، همدلی و همسویی کمک می‌کنند.

وی حقیقت عاشورا را نیز جز تبلور ارزش‌ها و ولایتمداری چیز دیگری ندانست و تصریح کرد: عاشورا برای همه ما درس وفاداری به امام و ولی زمان را روشن می‌کند و این پیام را آشکارا اعلام می‌کند که در هر مقطعی امت از امام خود تبعیت کردند در نهایت سرفرازی و عزتمندی توانسته‌اند جلوه‌هایی از عشق و دلدادگی را به نمایش بگذارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با یادآوری اینکه در ذات پیام عاشورا نشانه‌هایی از دلدادگی و دلبستگی به حقیقت اسلام را می‌توان مشاهده کرد، افزود: مردم ایران به ویژه خطه آذربایجان و اردبیل و خلخال همچون سایر دیار و پرشور و حرارت‌تر از دیگران در خواستگاه تشیع در عزای حسینی حاضر شده و جلوه‌هایی زیبا از دلدادگی به مکتب حسینی و عاشورایی را نشان می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه اهالی خلخال و کوثر نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا اوج حماسه دلدادگی به مکتب حسینی و همچنین حرکت در مسیر عزتمندانه امام حسین (ع) و یارانش را به نمایش می‌گذارند، خاطر نشان کرد: این نشان دادن عشق و دلدادگی سرما و گرما نمی‌شناسد و عاشقان حسینی در دیار عالم‌پرور خلخال بار دیگر ثابت می‌کنند که پیرو مکتبی هستند که در آن ذلت و خواری راه ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درس‌آموختگان مکتب عاشورایی همیشه زندگی عزتمندانه و همراه با شرافت را تجربه می‌کنند، ادامه داد: آنچه که در عشق و دلدادگی به ساحت امام حسین (ع) نمودی آشکار پیدا می‌کند خلوص نیت عزاداران است که نمونه و نشانه‌هایی از آن را به خوبی در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

جعفری‌بنه در ادامه سخنان خود بیان کرد: ملت ایران با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب با مد نظر قرار دادن سه مبنای حقیقی عاشورا، غدیر و انتظار توانسته است تمام توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را ناکام بگذارد و جلوه‌های زیبا از تدین و دینداری را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/62006/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول