اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

مدال افتخار شهدا معرفت الله است/ولایت‌مداری شاهکار شهیدان

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت:‌ نشان ارزشی شهدای انقلاب اسلامی معرفت اللهی است که همیشه این برجستگی در تارک شهدا و خانواده‌های آنها می‌درخشد.

مدال افتخار شهدا معرفت الله است/ولایت‌مداری شاهکار شهیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار صبح امروز در یادواره شهدای سه ماهه فصل پاییز اردبیل که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در مسجد سرچشمه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: معرفت حقیقی که شهدای ما به حق و حقیقت و انجام تکالیف الهی رسیده‌اند حاکی از روح بلند و آسمانی آنهاست که در یک سیر و سلوک واقعی شهادت را برای خود فوز عظیم و رسیدن به مقام قرب الهی را مقصد خود دانستند.

وی با اعلام اینکه زمزمه‌های عارفانه شهدا در شب هنگام جان‌ها و قلب‌ها را سیقل می‌دهد و سیاهی‌ها و تنگی‌ها را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: اگر تنها به مناجات شبانه شهدا نظری بیندازیم مشاهده می‌کنیم که این سوز دل رمز معرفت آنها به حقیقتی است که شاید امروز ما بازماندگان از آن غفلت کرده‌ایم.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه در احادیث و روایات آمده است هفت دسته در سایه‌سار رحمت حق آرام می‌گیرند، خاطرنشان کرد: امام عادل، پیشوای عدالت گستر، جوان مومن، مردان و زنان معرفت یافته به حقیقت الهی و شهدا از آن قسم هستند که قطعاً در جهان آخرت در سایه رحمت الهی آرام می‌گیرند و به مقام قرب الهی دست می‌یابند.

باوقار یادآور شد: همین که شهدا و دینداران ما شبانه با خدای خود خلوت کرده و ذکر و دعا می‌کنند و اشک شبانه و گریه سوزناک سر می‌دهند نشان این وصل حقیقی است که می‌تواند در یک سیر و سلوک واقعی به معرفت الله بینجامد.

شهدای ما با فرهنگ عاشورایی پیوندی ناگسستنی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدای ما با تبعیت از راه و مرام اهل بیت واسطه فیض الهی هستند، گفت: هر کس به دامن اهل بیت و شهدا متوسل شود قطعاً از پیچ و خم این دنیا و وانفسای وجود رها شده و مسیر سعادت و خوشبختی حقیقی را پیدا می‌کند.

این روحانی برجسته با ذکر نمونه‌هایی از عشق‌بازی شهدا با حقایق دین و مکتب اسلام تاکید کرد: یکی از این شهدا شیر‌علی شیرازی بود که در شب عملیات فریاد بر‌آورد که کاش رحمت و مغفرت الهی و نظر اولیای الهی نصیب ما شود تا بتوانیم همچون مولایمان سید‌الشهدا بی‌کفن و بی‌سر در محشر حاضر شویم که این شهید والامقام در عملیات دوران دفاع مقدس به این آرزویش رسید و بدون سر دفن شد.

باوقار بیان داشت: این پیوند شهدایمان با سید‌الشهدا است که عمیق و ناگسستنی به نظر می‌رسد و یقین داشته باشیم که آنها تنها با بستن پیشانی‌بند «یا حسین» به مرام خود پایبند نبودند بلکه در صحنه دفاع از اسلام نیز نشان دادند که پیرو مرام و فرهنگ عاشورایی هستند که همیشه تاریخ می‌تواند این کشور را از گردنه‌های مختلف به سمت استقلال واقعی و خوداتکایی سوق دهد.

وی افزود: در عملیات کربلای یک نیز که نام آن به نام حضرت عباس (ع) نامیده شده بود رزمندگان با اقتدا به این اسوه وفا و عشق اعلام کردند که در تبعیت از علمدار کربلا بدون نوشیدن آب در صحنه مبارزه با کفر حاضر می‌شوند که اینگونه نیز به شهادت رسیدند تا به بالاترین مقام و مرتبه معرفت و عشق خدایی دست یابند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: شهدای ما در کنار دستیابی به این مقام و منزلت در تبعیت از نائب امام زمان (عج) امام خمینی (ره) نیز سنگ تمام گذاشتند و رمز و راز قبولی حرکت‌ها و نیت‌های خود را اطاعت محض از ولایت فقیه دانستند.

باوقار ادامه داد: شهدا به خوبی می‌دانستند که رضایت ولایت فقیه رضایت پیامبر (ص) است و رضایت نبی مکرم اسلام نیز نمودی از رضایت الهی است که این حرکت مستمر را می‌توان در معرفت و شناخت شهدا به خوبی مشاهده کرد.

وی شهدا را میراث‌داران سلوک و رسیدن به مراتب اخلاقی و تربیتی در وصل به حقیقت هستی توصیف کرد و ابراز داشت: شهدای ما سه مرحله رشد تربیتی دینی شامل دین‌دانی، دینداری و دین‌بانی را به خوبی سپری کرده و در منزلگاه حقیقت حاضر شدند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در تشریح این سه مرحله اذعان داشت: دین‌دانی یعنی معرفت یافتن به دین با همراهی بصیرت، دینداری یعنی تبدیل کردن آن به عمل با همراهی تقوا و پرهیزگاری و مرحله دین‌بانی نیز یعنی جهاد در راه خدا و فدا کردن تمام هستی و نیستی در راه رسیدن به معبود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در یادواره شهدای سه ماه فصل پاییز اردبیل علاوه بر سخنرانی، مداحی و قرائت شعر نیز صورت گرفت و یاد و خاطره شهیدان والامقام و رهرو مکتب حسینی گرامی داشته شد.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول