اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

حضرت عباس (ع) بزرگترین الگوی ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: حضرت عباس (ع) بزرگترین الگوی ولایت‌مداری است بنابراین در دوران کنونی برای پیروی از ولایت باید به آن حضرت تأسی کنیم.

حضرت عباس (ع) بزرگترین الگوی ولایت‌مداری است

حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: هدف قیام امام حسین(ع) اقامه عدل، مبارزه با ظلم و دعوت مردم به بندگی خداست.

وی خاطرنشان کرد: ابا عبدالله الحسین(ع) با قیام خود به احیای سنت الهی و مبارزه با ستمگران پرداخت بنابراین اهداف و شیوه مبارزه ایشان باید برای جامعه کنونی الگو باشد زیرا می‌تواند رشد و تعالی زندگی بشریت را در همه اعصار رقم بزند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به ویژگی حضرت عباس(ع) به عنوان اسوه ولایت‌مداری گفت: قمر بنی‌هاشم(ع) همواره پا در رکاب ابا عبدالله الحسین(ع) در راستای اهداف این امام بزرگوار تلاش و کوشش ‌کرد.

وی عنوان داشت: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا نشان داد مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت در کنار ستمگران و ظالمان است.

احسانی با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: امام حسین(ع) به اقامه نماز عاشورا پرداخت تا به لشکریان دشمن نشان دهد که شما در خطا هستید و در برابر کسی ایستادید که اقامه نماز و امر به معروف مهم‌ترین هدف او است.

*ولایت‌مداری امری قلبی است

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری امری پذیرفتنی و قلبی است و قمر بنی‌‌هاشم(ع) اوج ولایت‌مداری و اقتدار را به طور عملی در رفتار و منش خود نشان داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان داشت: حضرت عباس(ع) بزرگترین الگوی ولایت‌مداری است بنابراین در دوران کنونی که ولی فقیه راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کند با تأسی به حضرت ابوالفضل(ع) باید به تبعیت محض از ایشان بپردازیم.

وی یادآور شد: امروز دنیا شاهد قتل عام مردم غزه، میانمار و دیگر بلاد است ولی مدعیان دفاع از حقوق بشر ساکت هستند و گویی مرده‌ا‌ند ولی رهبر انقلاب با تأسی از امام حسین(ع) مدافع مظلومان جهان هستند.

انتهای پیام/78003/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول