اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

دانشجویان باید از آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: دانشجویان باید همواره در همه میدان‌های سیاسی، اجتماعی حضور داشته باشند و با هوشیاری و بصیرت نقشه‌های استکبار جهانی و فتنه‌گران را خنثی کنند.

دانشجویان باید از آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان گلپایگان که در مسجد جامع برگزارشده بود، اظهار کرد: دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است و سالروز شهادت ایشان روز مجلس نام‌گذاری شده است و مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس نقش به‌سزایی در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران در دوران ستم‌شاهی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از حقوق ملت دفاع کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند و باید خواسته‌های مردم را پیگیری کنند.

خطیب جمعه گلپایگان همچنین به سال‌روز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی اشاره کرد و افزود: میرزا کوچک‌خان در آن سال‌ها توانست فضای جامعه ایران را دگرگون کند و علیه استبداد و استکبار قیام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز 16 آذرماه و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان از ظرفیت و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانند آینده ایران اسلامی را بسازند.

اسماعیلی تاکید کرد: دانشجویان با روحیه شاداب و با نشاطی که دارند باید به بعد معنوی و علمی توجه کنند و از آگاهی‌های سیاسی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید با مسائل روز جامعه و جهان آشنا باشند، اظهار کرد: نمی‌شود دانشجو بود و نسبت به جهان و دنیای اسلام بی خبر بود، اما آنها باید همواره در تمام میدان‌های سیاسی، اجتماعی حضور داشته باشند و با هوشیاری و بصیرت نقشه‌های استکبار جهانی و فتنه‌گران را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان در ادامه به سالگرد رحلت مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت‌الله شیخ علی صافی در روز 16 آذر ماه اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله شیخ علی صافی روز پنج‌شنبه 16 آذر ماه در مسجد قاضی زاهد و در جوار آرامگاه ایشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول