اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قم مطرح کرد

ضرورت بررسی چرایی واقعه عاشورا / دانشجویان با تئوری ولایت فقیه بیشتر آشنا شوند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه نباید به واقعه عاشورا سطحی نگاه شود بیان کرد: این واقعه پس از گذشت چند دهه از رحلت پیامبر (ص) رخ داد که چرایی این واقعه باید بررسی شود.

ضرورت بررسی چرایی واقعه عاشورا / دانشجویان با تئوری ولایت فقیه بیشتر آشنا شوند

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) با اشاره به فلسفه واقعه عاشورا بیان کرد: اباعبدالله(ع) برای آزادی مردم از جهل و تاریکی و به پا داشتن چراغ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه نباید مسئله عاشورا را تنها از بعد تاریخی مورد بررسی قرار داد تصریح کرد: این واقعه در حالی رخ داد که تنها 50 سال از رحلت پیامبر(ص) و 20 سال از شهادت امیرمؤمنان(ع) در مرکز خلافت امام علی(ع) گذشته بود که چرایی این رخداد در این زمان باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با عبرت‌های عاشورایی ابراز داشت: عزاداری خوب است اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که امام حسین(ع) به وسیله یهودیان، مسیحیان یا زرتشتیان به شهادت نرسید بلکه از سوی کسانی به شهادت رسید که در جنگ صفین در کنار حضرت علی (ع) مقابل دشمنان شمشیر می‌زدند.

وی با بیان اینکه بصیرت و اخلاص در عمل باید به موقع و برای رضای خدا باشد تصریح کرد: 12 هزار نفر برای امام حسین(ع) نامه نوشتند که بسیاری از آنان در انجام عملشان اخلاص نداشتند.

*دانشجویان مدیران آینده نظام اسلامی ایران هستند

ملاحسنی با تکیه بر سخنان رهبر انقلاب بیان داشت: دانشجویان افسران و نیروهای خط مقدم جنگ نرم با دشمنان هستند.

وی با تاکید بر لزوم تحقیق و مطالعه دانشجویان در زمینه‌های گوناگون تصریح کرد: باید دانشجویان اهل مطالعه و تحقیق باشند تا بر اثر سستی آنان لطمه‌ای به اسلام وارد نشود.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با تاکید بر اینکه امروز جبهه نبرد با دشمنان تغییر یافته است بیان کرد: در گذشته نبرد با دشمنان به صورت نظامی و در جبهه‌ها صورت می‌گرفت ولی امروز دشمنان با ترکیب پیچیده‌ای از جنگ نرم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی مردم را مورد هجوم قرار می‌دهند.

وی شناخت زمان را بهترین راه مقابله با تهاجم دشمنان دانست و اظهار کرد: روز عاشورا افرادی بودند که دوستدار اهل‌بیت(ع) بودند اما به سبب نداشتن شناخت زمان گرفتار پشیمانی شدند.

ملاحسنی با بیان اینکه محیط دانشگاه برای دشمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: آینده انقلاب در دانشگاه رقم می‌خورد و مدیران آینده نظام در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید سطح علمی دانشجویان به جایی برسد که تئوری نظام ولایت فقیه را در جهان بیشتر معرفی کند.

انتهای پیام/78005/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول