اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس سیاسی:

حزب‏الله لبنان ثمره انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: از ثمرات تأثیرگذار انقلاب اسلامی ایران، تشکیل بسیج و حزب‏الله لبنان است.

حزب‏الله لبنان ثمره انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن شاطری در گردهمایی بسیجیان شرکت‏کننده در رزمایش «الی‏ بیت‏المقدس» که در اردوگاه قدس سمنان برگزار شد، گفت: بسیج مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی و گره‏گشای مشکلات عمده انقلاب در همه ادوار آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارکردهای بسیج محصور به جغرافیای ایران اسلامی نیست، تأکید کرد: بیرون از ایران، بسیج نماد مقدس و مظهر نجات‏بخش مظلومان است.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون بسیج و تفکر بسیجی افزود: بر اساس تحلیل محتوایی مجموعه‏ای از سخنان امام خامنه‏ای پیرامون مسئله بسیج و تفکر بسیجی، نتایج جالب توجهی به دست آمده است.

وی بیان داشت: 5.55 درصد از محتوای سخنان رهبری به اهداف فرهنگی بسیج اشاره می‏کند و 35 درصد به کارکرد اساسی بسیج در دفاع از نظام اسلامی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از محتوای سخنان رهبری معطوف به کارکردهای دفاعی و تربیتی بسیج است، گفت: 26 درصد سخنان ایشان بر موضوع کسب آمادگی و 41 درصد ناظر بر تأمین امنیت کشور توسط بسیج است.

این کارشناس سیاسی افزود: 2.3 درصد از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مأموریت بصیرت و آگاهی‏بخشی بسیج است و 9.37 درصد به نقش محوری بسیج در دفاع مقدس اشاره دارد.

حزب‏الله لبنان خود نوعی بسیج است

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه حزب‏الله لبنان خود نوعی بسیج است، تصریح کرد: پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 و تسخیر بیروت توسط ارتش اسرائیل، حزب‏الله لبنان در قالب هسته‏های مقاومت اسلامی تشکیل شد.

شاطری ادامه داد: هسته‏های مقاومت لبنان توسط روحانیان شیعه که در نجف تحصیل کرده و با افکار امام خمینی(ره) و آیت‏الله صدر آشنا شده بودند، تشکیل شد و با پشتیبانی معنوی انقلاب اسلامی ایران، تجهیز شد و به سرعت رشد کرد.

وی گفت: در اساسنامه حزب‏الله لبنان، حکومت اسلامی و حرکت مبتنی بر فقه شیعه مورد تأکید قرار گرفته و ولایت مطلقه فقیه به عنوان اصل مهم و رکنی پذیرفته شده است و همه خود را ملزم به تبعیت از ولی‏فقیه می‏دانند.

آمریکا و اسرائیل علیه حکومت سوریه تلاش می‏کنند

این کارشناس سیاسی با اشاره به ناآرامی‏های رخ‏ داده در سوریه و موضع جمهوری اسلامی نسبت به این قضیه افزود: بر خلاف سایر مناطقی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده و آمریکا در کنار رژیم‏های طاغوت بوده است، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه علیه حکومت این کشور فعال هستند.

شاطری اضافه کرد: ناآرامی‏ها در سوریه توسط جیش‏الحر یا ارتش آزاد که غالبا از سایر کشورها هستند، ایجاد شده و غالب ملت سوریه در این مسئله حضوری ندارند؛ ضمن اینکه سوریه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چه در موضوع حمله صدام و چه در موضوع مقابله با آمریکا و اسرائیل با ایران همراه بوده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه در وضعیت فعلی، سوریه عمق استراتژیک محور مقاومت است، خاطرنشان کرد: این معیارها برای کمک به سوریه از سوی انقلاب اسلامی ایران کافی است.

جنگ 8 روزه غزه برای صهیونیست‏ها حماقت محض بود

وی با اشاره به جنگ هشت روزه اسرائیل علیه مقاومت اسلامی گفت: جنگ 8 روزه غزه در این مقطع برای صهیونیست‏ها یک حماقت محض بود؛ اگرچه صهیونیست‏ها آن را حاصل یک طراحی دقیق می‏دانند و معتقدند که این جنگ را بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده انجام داده‏اند.

شاطری تصریح کرد: امروز در غزه شعار مقاومت اسلامی، انتفاضه سنگ تا انتفاضه ساروخ (موشک) است؛ چراکه موشک‏های مقاومت امروز تا عمق خاک رژیم غاصب اسرائیل نفوذ کرده و باعث ترس آنها شده است.

وی با اشاره به ترس اشغال‏گران قدس شریف از قدرت مقاومت اسلامی افزود: موشک‏های فجر 5 مقاومت اسلامی می‏تواند از برد 120 تا 200 کیلومتر از عمق خاک اسرائیل غاصب را هدف‏گیری کند.

شاطری تصریح کرد: امروز بسیج در حال جهانی شدن است و بسیج جهانی اسلام، حلال مشکلات مستضعفان جهان خواهد بود.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول