اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

اشتغال زندانی پایه اصلی بازپروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قزوین با اشاره به فعال بودن 85 درصد مددجویان زندان‌های این استان در بخش اشتغال مولد، پایه اصلی اصلاح و بازپروری زندانیان را اشتغال به کار آنها عنوان کرد.

اشتغال زندانی پایه اصلی بازپروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در دیدار با گروه مدیریت صنعت و کشاورزی بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور اظهار کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی نقش کلیدی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد که با تقویت اصولی این بخش، ‌آمار بازگشت به زندان، به حداقل خواهد رسید.

وی اذعان داشت: زندانیان علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی،‌ طبق برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه ساعتی از وقت خود را صرف اشتغال مولد کرده و درآمدهایی برای خود و خانواده کسب می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشتغال به کار زندانیان به عنوان یکی از اهداف مهم بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی است و آنها را برای بازگشت به آغوش اجتماع آماده می‌سازد.

فراست‌طلب تأکید کرد: بی‌گمان اشتغال به کار زندانی پایه اصلی بازپروری است، به دلیل اینکه در ایام تحمل حبس، فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانایی خود پیدا می‌کند و حرفه‌آموزی و کسب مهارت، او را از خطرات بیکاری و تن‌پروری رها می‌کند.

وی یادآور شد: اصلاح مددجویان از مهم‌ترین اهداف زندان‌بانی است و این مهم با میزان دانش و آگاهی پرسنل زندان به ویژه کارشناسان این بخش رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین در خاتمه تصریح کرد: برخورد با مسائل مربوط به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان نیازمند هوشیاری زیادی است و همکاران بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی باید در ایفای نقش خود همواره کوشا و فعال باشند و در تسریع بخشیدن به حل مسائل دقت لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/77002/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول