اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

افتتاح مؤسسه کار، آموزش و اشتغال زندانیان خوزستان

خبرگزاری فارس: مؤسسه کاربردی کار، آموزش و اشتغال صنعت ـ کشاورزی زندانیان خوزستان از امروز طی مراسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

افتتاح مؤسسه کار، آموزش و اشتغال زندانیان خوزستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیر کل زندان‌های خوزستان ظهر امروز در مراسم تحویل پادگان الحدید خوزستان به این اداره، اظهار داشت: با پیگیری‌های قبلی، حمایت ویژه رئیس کل دادگستری استان و همچنین عنایت و دستور استاندار خوزستان متعاقب رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم در مرکز، پادگان سابق الحدید استان به اداره کل زندان‌های خوزستان واگذار شد.
رضا پوستچی افزود: این اراضی در دو بخش ۲۰۰ هکتاری است که طبق برنامه ریزی لازم و با کار‌شناسی به عمل آمده، همزمان با آماده‌سازی مجموعه برای کاربری تأمینی و تربیتی مورد نیاز، با استقرار زندان باز و احصاء روند طبقه بندی و اعزام و نگهداری جمع دیگری از زندانیان در این مجموعه، رسماً شاهد فعالیت یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی، اشتغال، صنعتی و تولیدی در زندان‌های کشور در استان خوزستان خواهیم بود.
وی مهم‌ترین برنامه برای این مرکز تأمینی و تربیتی را اشتغال ۱۰۰درصدی زندانیان نگهداری شده در این محل عنوان کرد و گفت: اجرای طرح کشاورزی مکانیزه به شکل وسیع، آموزش‌های گسترده فنی و حرفه‌ای در مشاغل متعدد و البته کاربردی، راه اندازی واحدهای تولیدی دام و طیور و ابزیان، استفاده از زندانیان در فعالیت‌های خدماتی و تولیدی همزمان با آموزش رسمی آنان از جمله پیش بینی شده است که از امروز وارد مرحله اجرایی شد.
مدیر کل زندان‌های خوزستان افزود: با دستور استاندار سازمان‌های جهاد کشاوزی، شیلات، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و سایر نهادهای همسو و آموزشی اجتماعی، فرهنگی وارد عرصه همکاری فعال خواهند شد و بی‌شک این مرکز به یکی از مراکز نمونه تأمینی و تربیتی با رویکرد آموزشی و اشتغال در کشور مبدل خواهد شد.
پوستچی با بیان اینکه زندانبانی صرفاً مربوط به سازمان زندان‌ها نیست، تصریح کرد: زندان معلول دلایل متعدد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... است و اگر نگاهی صنفی در میان باشد، امر اصلاح و تربیت به واسطه مشکلات و کمبودهای گسترده فراوان و کمبود فضا و مکان و اعتبارات و منابع به نتیجه نمی‌رسد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول