اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم افطاری خانواده زندانیان قم مطرح شد؛

اعطای وام 100 میلیون ریالی خوداشتغالی به زندانیان قمی

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج اداره کل زندان‌های قم از اعطای وام 100 میلیون ریالی خوداشتغالی به زندانیان خبر داد.

اعطای وام 100 میلیون ریالی خوداشتغالی به زندانیان قمی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عیسی پناهی دوشنبه شب در مراسم افطاری خانواده زندانیان زیر پوشش مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان‌ها طی سخنانی اظهار داشت: از دیدگاه برخی از مردم همه زندانیان قاتل ‌یا دزدند این در حالی است که درصد زیادی از زندانیان را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلایل مادی همانند بدهکاری و... به زندان افتاده‌اند.
وی تصریح کرد: این نوع برخورد مردم به آنها موجب می‌شود که زندانیان بعد از آزادی در اجتماع با شکست روبه‌رو شوند و مشکلات زیادی گریبان‌گیرشان شود.
مسئول مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج اداره کل زندان‌های قم خاطرنشان کرد: برای نجات زندانیان و کمک به آنها برای اینکه بتوانند زندگی دوباره‌ای را در اجتماع شروع کنند به کمک همه مردم و دیگر نهادها و سازمان‌ها نیازمندیم.
وی همچنین عمده مشکل این افراد را اشتغال دانست و گفت: برای کمک به این افراد ما بر اساس تجربه و حرفه، آنها را به کار معرفی می‌کنیم و به آنها وام‌های 100 میلیون ریالی خود اشتغالی می‌دهیم تا با داشتن کار و درآمد حلال آینده و زندگی خود را بسازند.
محمد بهمنی، مددکار مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج زندانیان شناسایی افرادی که توان کارکردن دارند، خدمات مشاوره‌ای در زمینه مهارت‌های زندگی وخامت پزشکی به‌صورت رایگان برای افراد زیر پوشش این مرکز و خانواده‌هایشان را نیز از جمله فعالیت‌های این مرکز دانست و متذکر شد که باید دید جامعه نسبت به زندانیان عوض شود چرا که این افراد با پیدا کردن شغل به مشکل بر می‌خورند و در این صورت ممکن است به راه خلاف روی آورده و این یک امر طبیعی است که عامل ایجاد آن خود ما هستیم.
وی در پایان با توجه به دادن وام‌های خود‌اشتغالی از کمک‌های مالی و معنوی مردم و نهادها و سازمان‌ها استقبال کرد و توسعه فرهنگ عمومی در این زمینه را خواستار شد.
65 خانواده از زندانیانی که زیر پوشش مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج هستند از جمله میهمانان این مراسم بودند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول