اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی تأکید کرد:

اشتغال پایدار زندانیان حلقه تکمیلی چرخه اصلاح

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ایجاد اشتغال پایدار زندانیان به عنوان حلقه تکمیلی چرخه اصلاح و تربیت است.

اشتغال پایدار زندانیان حلقه تکمیلی چرخه اصلاح
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، محمدعلی بلوکی در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار، تضمین کننده کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان است.
وی حرفه آموزی و اشتغال را از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین روش‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها دانست و افزود: امروزه جامعه شناسان بی کاری را ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌دانند.
بلوکی تصریح کرد: پس تلاش مسئولان زندان‌ها باید در زمینه پیشگیری از وقوع مجدد جرم و حرفه آموزی زندانیان و فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار آنان پس از آزادی از زندان متمرکز شود.
وی از اشتغال پایدار زندانیان به عنوان حلقه تکمیلی چرخه اصلاح و تربیت یاد کرد گفت: زمانی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی ما در زندان‌ها از ثبات و دوام لازم برخوردار خواهد بود که بتوانیم زمینه اشتغال مددجویان را در خارج از زندان فراهم کنیم، ضمن اینکه این امر به حفظ و بقاء خانواده‌ها کمک مؤثری خواهد کرد.
مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی ضمن تشکر از همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه زندان‌ها در راستای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان، از مسئولان فنی و حرفه‌ای استان خواست تا زندان‌ها را بیش از گذشته در رسیدن به اهداف خود به ویژه در امر حرفه آموزی و اشتغال زندانیان همراهی کنند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی هم در این نشست از زندان‌های استان به عنوان مجموعه‌ای موفق در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یاد کرد و گفت: زندان‌ها با توجه به داشتن شرایط ویژه و فراهم نمودن شرایط لازم، نهایت همکاری را با فنی و حرفه‌ای داشته و دارند.
حسین بابایان با اعلام موفقیت زندان‌ها در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از تجهیز کامل کارگاه خیاطی زندان شیروان خبر داد و افزود: در صورت تهیه نقشه‌های جامع توسط دفتر فنی و حرفه‌ای  زندان‌ها اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نسبت به راه اندازی کارگاه جوشکاری آرگون در زندان‌های بجنورد و شیروان اقدام خواهد کرد.
وی گسترش کارگاه‌های قالی بافی و گلیم بافی و همچنین ایجاد فضای گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در زندان‌های استان عنوان کرد.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان شمالی همچنین از قسمت‌های مختلف زندان شیروان و از کارگاه‌های حرفه آموزی و فنی و حرفه‌ای بازدید کرد.
در پایان این بازدید تفاهم نامه‌ای در خصوص گسترش فعالیت‌های حرفه آموزی و اشتغال در زندان‌ها به امضاء مدیر کل فنی و حرفه‌ای و مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی رسید و بر تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها تأکید شد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول