اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خوزستان خبر داد:

اشتغال زندانیان با مشارکت فعال دستگاه‌های تأثیرگذار

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: از ظرفیت همه دستگاه‌های تأثیرگذار برای توسعه اشتغال و حرفه آموزی به زندانیان و فعالیت‌های مؤلد صنعتی، کشاورزی و تولیدی در زندان استفاده می‌شود.

اشتغال زندانیان با مشارکت فعال دستگاه‌های تأثیرگذار
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های خوزستان، در این نشست که ویژه بررسی روند فعالیت مرکز آموزش کار و اشتغال صنعتی ـ‌ کشاورزی زندانیان خوزستان برگزار شد، سید جعفر حجازی توسعه فعالیت‌های آموزی و حرفه آموزی زندانیان را یک امر ضروری در روند زندانبانی اسلامی دانست و تأکید کرد: این مهم با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های تأثیرگذار در زندان‌های خوزستان افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه هدف از تحویل پادگان سابق الحدید به اداره کل زندان‌ها و تبدیل آن به مرکز کار آموزی و اشتغال زندانیان، تأمین فضای مناسب نگهداری و طبقه بندی و آموزش‌های فنی و مهارتی به زندانیان است، گفت: با حمایت از برنامه‌های آموزشی و زندانبانی اصولی زندان‌های استان و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر مراکز مؤثر فرهنگی و اجتماعی و آموزشی، مرکز کار آموزی زندانیان خوزستان به یکی از پویاترین مراکز علمی-علمی اصلاح و تربیت زندانیان مبدل خواهد شد.
در ادامه این نشست، رئیس کل دادگستری استان خوزستان هم با قدردانی از حمایت استانداری از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان قضایی و زندانبانی اسلامی، از پیگیری‌های  لازم برای توسعه معاضدت‌ها و رسیدگی‌های قضایی به زندانیان خبر داد.
محمد باقر الفت با بیان اینکه خوزستان در راستای تأمین امنیت نیازمند سیاست خاص قضایی است، گفت: جامعه جرم و جمعیت کیفری خوزستان نیازمند برنامه‌های ویژه و اثربخش آموزشی، فنی و حرفه‌ای و تربیتی است که برنامه‌های ترسیمی مدیر کل زندان‌های خوزستان برای مرکز کار آموزی زندانیان خوزستان این انتظارات را تا حد قابل ملاحظه‌ای جامه عمل می‌پوشاند.
مدیر کل زندان‌های خوزستان هم در این نشست افزود: زندانبانی علمی و اصولی کاهش ماندگار جمعیت کیفری را به واسطه عدم عود بزه در زندانیان آزاد شده‌ که زیر پوشش برنامه‌های آموزشی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و روان درمانی قرار داشته‌اند به دنبال دارد.
رضا پوستچی افزود: با برنامه‌ریزی لازم و استفاده درست از فرصت خدمت پیش آمده و برخورداری از حمایت اثر بخش استاندار و رئیس کل دادگستری خوزستان، مرکز کار آموزی و اشتغال صنعتی و کشاورزی زندانیان خوزستان زمینه کار و اشتغال حداکثری زندانیان زیر پوشش را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: در گام اول استقرار زندانیان رأی باز و در مرحله بعد، استقرار زندانیان دارای جرائم سبک در این مرکز مد نظر است که با برنامه‌ریزی لازم  برای فعال سازی واحدهای صنعتی و کشاورزی و آموزشی، ضمن مهارت آموزی، شاهد فعالیت مجموعه‌ای پویا، تولیدی و ثمربخش در روند نگهداری هدفمند زندانیان خواهیم بود.
این مقام مسئول قضایی و اجرایی خوزستان از اقدامات این اداره کل برای سرعت بخشیدن به روند اتمام فاز نخست زندان جدید آبادان خبر داد و گفت: در کنار سایر تدابیر اجرایی در زندان‌های موجود اعم از بازسازی و بهسازی و اصلاح کارشناسی چیدمان عمرانی زندان‌ها، با راه‌اندازی زندان جدید آبادان روند طبقه بندی و نگهداری زندانیان با فرصت‌ها و کیفیت نوینی مواجه خواهد شد که خود بستر اجرای سیستم زندانبانی اصولی را به دنبال خواهد داشت.
مرکز کار آموزی و اشتغال صنعتی و کشاورزی  زندانیان خوزستان در فاصله 35 کیلومتری اتوبان اهواز اندیمشک قرار گرفته و با برنامه ریزی لازم، مجموعه‌ای در قالب 470 هکتار در خدمت اشتغال و آموزی مهارتی  و اشتغال زندانیان قرار گرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول